17 maj 2013

Bokbloggsjerka 17-20 maj

Det är helg och dags för Annikas bokbloggsjerka.

Veckans fråga är: Vilka böcker har du klickat hem under den senaste veckan? Om du mot all förmodan inte har gjort det finns det säkert böcker som du skulle kunna tänka dig att klicka hem redan i dag?

Jag har inte ekonomin för att sitta och klicka hem en massa böcker, men någon dag kanske... Dessutom är det lite besvärligt att man måste vara över 18 på många sidor för att kunna köpa böcker. Men det finns jättemånga böcker som jag vill ha! 

Bland annat så skulle jag vilja Divergent och Insurgent av Veronica Roth. Jag skulle inte heller säga nej till Sommarbruden av Marita Conlon-McKenna eller Änglarnas tecken eller Inferno. Dessutom skulle jag vilja ha Den store Gatsby, nu när den är bioaktuell och allt, och den senaste Sandhamnsdeckaren: I farans riktning. 

20 kommentarer:

  1. De verkar aldrig ta slut, böckerna man vill ha :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att man alltid har ngt att längta efter. Jag lånar på e-lib, det är gratisklickande det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, brukar försöka önska mig när jag fyller år och liknande. Och så finns det ju bibliotek! :)

      Radera
  3. Ännu fler jag kan tänka mig;). Böckerna av Veronica Roth.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nån gång man kanske har dem i sin hand :)

      Radera
  4. Den store Gatsby är jag också sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle ju också vilja se filmen, men det skulle känns fel att se filmen först och läsa boken sen :)

      Radera
  5. Sommarbruden är jag också sugen på nu när den kommit ut som pocket. Hennes senaste köpte jag nyss och ska ge mamma i morsdagspresent. Den senaste Sandhamnsdeckaren vill jag också läsa eller lyssna på snart. Nu när jag är 40+ kan jag fortfarande njuta av att ha råd att köpa böcker när jag vill - det är en härlig vardagslyx. Men sen försöker jag ändå hålla mig till pocket på grund av priset och att de är lättare att ta med sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt! Jo, visst är det billigare med pocket :)

      Radera
  6. Vad synd att det blir problem att handla när man är under 18 :/ själv är jag visserligen över, men har hållit mig från shoppande ändå (fast den här veckans fråga och allt tittande i bloggar där det står om just bokshoppande gör en ju ganska shoppingsugen...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ett tag kvar till 18 men brukar få mina föräldrar att köpa åt mig ibland :) Håller med om att man blir shoppingsugen :)

      Radera
  7. Flera där jag också hade velat ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska nog försöka hålla utkik på de på biblioteket :)

      Radera
  8. Nej skulle man klicka hem allt man ville ha då skulle jag vara pank.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kanske lika bra att man inte kan handla. Det finns ju bibliotek och second hand :)

      Radera
  9. Roths böcker skulle jag också vilja ha. Jag försöker låta bli att köpa böcker på ett tag nu då jag har så många olästa, men svårt när det finns så många man vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, listan slutar som aldrig :) Just nu försöker jag övertala mina föräldrar att jag vill ha Roths böcker i födelsedagspresent, även om det är länge kvar :)

      Radera
  10. Såg The Great Gatsby igår, underbar film :) Divergent & Insurgent skulle jag med vilja ha :) så mycket böcker man vill ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag läsa boken snart så jag kan se filmen!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...