7 november 2015

Arvet efter dig

Titel: Arvet efter dig
Originalets titel: After You (2015)
Författare: Jojo Moyes
Översättare: Pia Printz
Serie: Me Before You #2
Antal sidor: 403
Utgivningsår: 2015
Förlag: Printz Publishing  
Utläst: 29/10

Första meningen: "Den storvuxne mannen längst ner vid bardisken svettas."

Handling
Lou tampas med skuldkänslor över att hon inte lyckades förmå Will att fortsätta leva, samtidigt som hon själv ställs inför en hel rad nya utmaningar. Hon lovade Will att våga mer och att leva sitt liv fullt ut. Men hur? Och om man lärt sig att kärleken ibland lämnar en med outsäglig sorg och saknad, vågar man då bli kär igen?

Mina tankar
Jag älskade verkligen Livet efter dig och när jag hörde att det skulle komma en uppföljare så blev jag väldigt glad. Fast samtidigt så var jag ändå lite rädd för att den inte skulle nå upp till samma nivå.

Arvet efter dig är en riktigt bra bok och jag gillar verkligen Moyes sätt att skildra sorgen efter att ha förlorat någon och hur man går vidare. Att läsa Arvet efter dig blev för mig väldigt personligt och stundtals lite jobbigt på grund av ett dödsfall i släkten för mindre än en vecka sen.

Boken handlar ju väldigt mycket om sorg och hur man går vidare och fast boken är sorglig så är den också fylld av mycket humor och värme. Karaktärerna känns verkligen levande och man får lära känns dem på nytt. Jag måste erkänna att boken tog en ganska så oväntad vändning och även om jag kanske inte var så förtjust i den idén från början, så blev det ju ändå bra till slut.

Arvet efter dig är en riktigt bra uppföljare, även om den kanske inte når upp i samma nivå som Livet efter dig.

Betyg: 4/5

Tidigare läst av denna författare
Livet efter dig

5 kommentarer:

  1. Jag gillar Moyes, även om just Livet efter dig inte var en höjdare i mitt tycke. Är ändå väldigt nyfiken på uppföljaren. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arvet efter dig är ändå värd att läsas tycker jag :)

      Radera
  2. Måste verkligen skaffa hem denna bok :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...