29 mars 2017

Läsplanering april


Det är helt otrolig vad fort månaderna går. Nu tänkte jag i alla fall berätta lite om de böcker jag gärna vill hinna med att läsa i april. Känns som jag skulle vilja ha med hur många böcker som helst på listan, men man måste ju ändå försöka lägga lite band på sig själv.

Tänkte börja med en författare som ingår i min Boktolva och har blivit hyllad av rätt många bokbloggar också, nämligen Christoffer Holst. Den bok som jag har tänkt läsa av honom är hans debut Mitt hjärta går på. Den beskrivs som en romantisk komedi och det låter som att det skulle passa mig perfekt! Sen ska det också bli kul att läsa en bok med två killar i centrum, något som jag aldrig gjort tidigare.

En annan bok som jag gärna vill hinna läsa i april är Kraften av Siri Pettersen. Det är den sista delen om Hirka och Rime och det skulle kännas skönt att få avsluta ytterligare en serie. Har tyckt om de andra böckerna i serierna och de har verkligen vuxit i efterhand och det ska bli intressant att se vart det hela slutar.

Hoppas också på att fortsätta min läsning av Twilight-serien, nästa bok som står på tur är När jag hör din röst.

Under mars fick jag också en trevlig överraskning i postlådan, Tiden är inte än av Elin Boardy. Hoppas  på att hinna läsa den också, men känner att jag är väldigt överambitiös när det gäller min TBR.

Ytterligare en bok jag gärna vill hinna med att läsa är Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith. Har läst någon enstaka bok av honom tidigare, men inte någon som har ingått i denna serie. Min mamma har varit rätt så förtjust i böckerna och nu får vi väl se vad jag tycker. Spännande ska det bli i alla fall!

En annan bok som jag gärna skulle hinna läsa är De utstötta av Elly Griffiths, som ju är den sjätte boken om rättsarkeologen Ruth Galloway. Känns som att det är väldigt länge sedan som jag läste den föregående delen och jag längtar verkligen till att få återse hennes fantastiska karaktärer och få lösa ytterligare ett mysterium med Ruth.

Allra, allra sist vill jag bara sätta upp en bok på planeringen som jag hemskt gärna skulle vilja hinna läsa och det är Häxan av Camilla Läckberg som ska släppas i april. Har tyvärr hunnit glömma en del vad som hänt i de tidigare delarna men jag ser ändå fram emot att läsa den och jag minns att den slutade med riktigt spännande. Har reserverat den på biblioteket, men frågan är hur länge jag behöver vänta på den så om inte annat får jag läsa den i maj istället.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...