22 juni 2017

Film: Hotell Transylvanien 2

Handling
Nu får vi ännu en gång ge oss ut på äventyr med Dracula och hans blodsugande gäng! Förändringens tid har kommit till hotellet. Dracula har lättat på sin ”bara monster”-policy, och nu är även människor välkomna. Men bakom stängda kistor oroar sig Dracula över att hans barnbarn Dennis - till hälften människa och till hälften vampyr - inte visar upp några vampyrdrag alls.Så när Mavis åker på semester samlar Drac sina monsterpolare Frank, Murray, Wayne och Griffin och sätter Dennis i träningsläger för blivande monster!

Filmen är 89 minuter lång och regisserad av Genndy Tartakovsky. I huvudrollerna ses bland annat Adam Sandler, Andy Samberg och Selena Gomez. Filmen hade svensk premiär 23 oktober 2015.

Jag såg filmen 4 juni.

Mina tankar
Jag såg den första filmen tidigare i år och jag blev verkligen förtjust i den, trots att det var en barnfilm. Var därför riktigt spänd på uppföljaren också, som inte heller gör mig besviken. Det som fick mig att fastna för filmen är alla monster och animationen, de ser så levande ut och är vackert gjorda.

I den här filmen blir Dracula morfar och han är besatt av att hitta bevis på att hans barnbarn är en vampyr. Karaktärerna är mint sagt roliga, min favorit är nog faktiskt Dracula och hans vänner som försöker hjälpa honom när fDennis föräldrar reser iväg till den vanliga världen för att besöka Johnnys föräldrar.

Något som jag tyckte var riktigt rolig i uppföljaren var hur det kommer in fler element från den människorna, bland annat sociala medier och smartphones. Att det handlar mycket om övertydlig produktplacering tycker jag är lite roligt också.

Röstskådespelarna gör riktigt bra prestationer, det är många kända komiker med  och jag tycker det är roligt när man känner igen vissa skådespelare bara på rösten.

Överlag så är detta en bra uppföljare, men den är inte lika bra som den första filmen. Ändå finns det gott om roliga scener som jag verkligen skrattar hög till, bland annat när det blir dance-off och framförallt när Dracula och hans gäng är på väg tillbaka till hotellet och de stöter på förhinder.

Jag har sett att det kanske kommer göras en uppföljare till och om det kommer en till film så kommer jag med all sannolikhet att se den också.

Hotell Transylvanien


4 kommentarer:

  1. Älskar dessa två filmer. Dom är så roliga och charmiga. ☺

    SvaraRadera
  2. Ja, disse filmene liker jeg også svært godt. Herlig humor og animasjon :D
    - Siri

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...