23 augusti 2017

Tv-serie: Parks and Recreation säsong 6

Handling
The citizens of Pawnee loathe their merger with the neighbouring town of Eagleton, an blame all their troubles - both real and imagined - on Councilwoman Knope. The personal lives of those in City Hall are equally tumultuous: Andy must temporarily say 'cheerio' to his wife, April, when he takes a dream job in London: Ron adjusts to his new domestic roles; and Ann and Chris eagerly await the birth of their child...if they can survive the woes of pregnancy.

Säsongen hade 22 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Amy Poehler, Nick Offerman, Aubrey Plaza, Chris Pratt och Aziz Ansari.

Jag såg klart säsongen 1 juli.

Mina tankar
Vet inte vad mer jag ska säga om denna serie som jag inte redan har sagt tidigare, men jag tänker i alla fall skriva några ord om den sjätte och näst sista säsongen. Som sagt är detta en av mina favoritserier och jag kommer att sakna den när jag har sett klart alla avsnitt och inte kan upptäcka den på nytt igen.

Det som jag hela tiden har gillat med serien är karaktärerna och framförallt hur de har utvecklats och mognat. De står inte stilla i samma gamla hjulspår, och flera av karaktärerna står inför nya utmaningar i sina liv och det gäller både privat och i sina karriärer. Jag säger varje gång att det är svårt att välja ut sina favoriter och de varierar också över säsongens gång, men i den sjätte säsongen blir Ron min absoluta favorit. Han har blivit lite som en pappa för alla de som jobbar för honom och det har varit intressant att följa hans utveckling från enstöring till familjefar och som bryr sig om sina kollegor och vill deras bästa.

I den här säsongen fick vi också säga adjö till Chris (Rob Lowe) och Ann (Rashida Jones). tyckte det var rätt så ledsamt men jag vet att de kommer tillbaka till serieavslutningen. Även Chris har varit en av mina favoriter och jag kommer aldrig tänka på ordet "literally" på samma sätt igen.

Lite kuriosa om serien är att i denna säsong gör Michelle Obama också en cameo, tyckte det var rätt fränt att en så pass mäktig person gjorde ett litet inhopp i serien.

Avsnitten håller hög kvalitet rakt igenom och alla avsnitten bjuder på mycket skratt. Mina favoritavsnitt är nog de sista 4 avsnitten och att till sist på se Pawnees Unity Concert samtidigt som en del karaktärer förbereder sig för nya utmaningar.

Jag tänker försöka vänta lite med att se den sista säsongen av Parks and Recreation, mest för att det känns så tråkigt att säga hej då till en sån fantastisk serie.

Parks and Recreation säsong 1
Parks and Recreation säsong 2
Parks and Recreation säsong 3
Parks and Recreation säsong 4
Parks and Recreation säsong 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...