24 september 2017

En smakebit på søndag: Fladdermusmannen


Nu är det söndag och dags för en smakebit på søndag hos Flukten fra virkeligheten.

Den här veckan har varit riktigt lugn och skönt då jag har varit ledig. Har hunnit med att läsa en hel del och göra en del saker som jag har skjutit upp alldeles för länge. Igår började jag så smått på Fladdermusmannen av Jo Nesbø, som är den första delen om Harry Hole. Tanken är att jag ska läsa ikapp den serien och jag vill ju helst börja från början.

Smakebiten kommer från sidan 35.

När Harry slog upp ögonen var klockan fortfarande bara fyra på natten. Han försökte somna om igen, men tanken på Inger Holters okände baneman, samt det faktum att klockan var åtta på kvällen i Oslo, höll honom vaken. Dessutom ansattes han hela tiden av minnet av det fräkniga ansiktet han talat med i blott tio minuter, men som ändå hade fått honom att bära sig så fjantigt åt. 


17 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Har inte läst den boken. :)

    SvaraRadera
  2. Har läst hela serien utom den allra senaste boken. Fantastiskt bra är de :)

    SvaraRadera
  3. Har läst nästan alla om Harry Hole, den här tillhör de bästa ;)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Har inte läst något av författaren ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag har läst en bok av honom tidigare och den handlade också om Hole :)

      Radera
  5. Den har jag läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Jeg har lest alle bøkene om Harry Hole. Men det begynner å bli ganske lenge siden jeg leste de første, så jeg tror jeg godt kunne tenke meg å lese dem om igjen. Det er utrolig mye jeg ikke husker :-) Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst en bok tidigare som var mitt i serien, men vill gärna få läsa dem i rätt ordning :) Trevlig kväll!

      Radera
  7. Har tyvärr inte läst något av författaren ännu. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Harry Hole gillar jag men har nog inte läst alla böcker i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är första gången som jag läser Harry Hole på "riktigt" och i rätt ordning :)

      Radera
  9. Tack för smakbiten. I den här serien tyckte jag böckerna blev bättre och bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då låter det som jag har bra böcker att se fram emot!

      Radera
  10. har ännu inte läst något av denne författare. men han finns i min hylla. tack för smakebiten!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...