19 september 2017

Nyfiken på: Nya kontakter

Handling
Poppy Wyatt befinner sig på ett hotell i London och har sin möhippa när brandlarmet går. Hotellet måste utrymmas och i kaoset som sedan råder upptäcker Poppy att hennes förlovningsring är borta! Det är en vacker, antik smaragdring som har gått i hennes fästmans släkt i generationer. Dessutom blir hennes mobiltelefon stulen och i och med det finns det inte längre något sätt för hotellet att kontakta Poppy om de skulle hitta ringen.

Desperat vandrar Poppy runt i hotellobbyn då hon ser en mobiltelefon som ligger slängd i en soptunna. En ny telefon och ett nytt nummer att ge till personalen - perfekt! Det finns dock ett problem - telefonens ägare, affärsmannen Sam Roxton. Som i tid och otid ringer Poppy och ber henne lämna tillbaka telefonen.

Aldrig att Poppy tänker ge upp den här möjligheten och de gör en deal: Poppy får behålla telefonen under en vecka mot att hon lovar att vidarebefordra alla Sams meddelanden och mejl. Problemet är bara att Poppy inte kan låta bli att lägga sig i både Sams jobb och hans privatliv.


Varför jag vill läsa den
Jag har läst två böcker av Kinsella tidigare och de har verkligen fallit mig i smaken. De var perfekta när man ville ha något lite mer lättsmält och helt säkert underhållande. När jag lästa Bröllopsnatten skrattade jag nästan så att jag grät och det är ett bra betyg. Nya kontakter verkar även den riktigt underhållande.

6 kommentarer:

  1. Denna är en av de bättre av Kinsella tycker jag så läs :D

    SvaraRadera
  2. Ska snart läsa hennes första bok i serien "En shopaholic i..." och hoppas verkligen att böckerna är bra för vill läsa hennes fristående också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst några av hennes fristående, men är nyfiken på Shopaholic-böckerna också :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...