26 september 2017

Veckans topplista v.39: Psykologiska thrillers

Johannas deckarhörna håller i veckans topplista där vi varje vecka ska lista topp fem på ett givet tema.Den här veckan är temat psykologiska thrillers.

När jag väl läser psykologiska thrillers så är det en genre som jag är riktigt förtjust i, men när jag skulle sätta mig ner och komma på fem stycken blev det genast lite svårare. Jag kom i alla fall på fem stycken och här är mina tips:

Shutter Island av Dennis Lehane

Gone Girl av Gillian Flynn

Kvinnan på tåget av Paula Hawkins

Och så var de bara en av Agatha Christie

Mörk jord av Belina Bauer

24 kommentarer:

  1. 2 av dina hade jag på min lista. Jag tyckte också det var konstigt svårt att komma på vilka jag skulle lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det,fast från början tyckte jag inte att det lät så svårt

      Radera
  2. Vilken spännande lista! Shutter island köpte jag nyligen som film, jag måste se den igen. Gone girl lurade mig verkligen, liksom kvinnan på tåget. Mörk jord hade jag på min lista över böcker jag ville läsa i höst, men den får nog vänta tills boktraven blivit litet lägre... ;)

    SvaraRadera
  3. Gone Girl och Och så var de bara en har jag läst. Tack för tips om de övriga!

    SvaraRadera
  4. Gone Girl och Kvinnan på tåget har jag läst.

    SvaraRadera
  5. Shutter island, Gone girl och Mörk jord är alla tre väldigt spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shutter Island är en av mina absoluta favoriter :)

      Radera
  6. oj då! här hade jag minsann läst alla! kors i taket! bra är de alla fem

    SvaraRadera
  7. har läst alla utom Shutter Island ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderas! En av mina absoluta favoriter!

      Radera
  8. Shutter Island ja, den kan man ju kalla psykologisk thriller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det börjar var en del år sedan jag läste den, men jag minns fortfarande känslan :)

      Radera
  9. Och så var de bara en var verkligen jättebra!

    SvaraRadera
  10. Shutter Island är ju klockren, men jag tyckte det var så länge sen jag läste den så den blev utanför min lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är länge sedan jag läste den också men jag kan inte glömma den :)

      Radera
  11. Shutter Island fick jag tips om häromdagen på Instagram, det kanske var från dig ;-) Bauer har jag ännu inte läst. Har förstått att hon är ojämn och Mörk jord ska vara bäst. And there were none har jag inte läst sedan tonåren, den vill jag läsa om. Nångång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörk jord är den enda av hennes böcker jag läst och den tyckte jag var ruskigt bra.

      Radera
  12. Kvinnan på tåget har jag läst och tyckte bra om den.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...