16 oktober 2017

Veckoplanering v.42



Denna vecka jobbar jag till helgen, men hoppas att jag ändå ska få en del läst. Känns som att jag äntligen börjat få fart på läsningen igen och jag hoppas det ska hålla i sig.

Just nu har jag tre böcker igång samtidigt, Problemet med får och getter (Cannon), Huset vid havet (Roberts) och Innan floden tar oss (Thorfinn). Jag hoppas jag ska kunna avsluta åtminstone två av dem under veckan. Försöker varva vilken som jag läser mest ur, men misstänker att jag inte kommer ha så gott om lästid i veckan.

Tänker också läsa Havets djup av Annika Thor, som är den tredje delen i henne serie om Steffi och Nelli. Minns inte så mycket från när jag läste den första gången, så det ska bli kul att få läsa den igen. Skönt också att den är lättläst och att man läser ut den på några timmar.

Jag hoppas också att jag ska hinna påbörja Rör mig inte! av Tahereh Mafi och eventuellt också Kretsen av Maggie Stiefvater. Känns som bägge böckerna är relativt lättlästa och det är sådana böcker jag behöver just nu.







2 kommentarer:

  1. Åh, Tahereh Mafis böcker är ju fantastiska. Funderar lite på omläsning där men vi får väl se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången jag läser något av henne så det ska bli spännande :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...