23 oktober 2017

Veckoplanering v.43

Läsningen under förra veckan gick inte alls bra, jag hade alldeles för mycket att tänka på och jag misstänker att det kommer bli ungefär likadant den här veckan också. Den enda bok jag lyckades avsluta förra  veckan var Havets djup och Huset vid havet.

Den här veckan ska jag läsa Öppet hav av Annika Thor, den sista delen om Steffi och Nelli. Jag är riktigt glad att jag hoppade på läsningen av dessa böcker och jag har blivit sugen på att se tv-serien också.

Mitt mål är att jag ska kunna avsluta någon av de böcker jag håller på med. Innan floden tar oss av Helen Thorfinn är riktigt intressant, men jag tycker tempot är lite segt och jag känner ofta att jag verkligen måste tvinga mig att sätta mig ner och läsa den.

Problemet med får och getter av Joanna Cannon har jag hunnit ungefär halvvägs med, men jag hoppas att jag ska hinna läsa ut den under veckan. Den är riktigt intressant och spännande, och jag är inte säker än på hur allt hänger ihop.

I veckan fick jag också hem Simona Ahrnstedts nya Allt eller inget, har inte hunnit börja läsa den än men har tänkt göra det nu i veckan. Jag har verkligen väntat på denna bok och jag ser så fram emot att börja läsa den!

Om jag får någon tid över så är det antingen Kretsen av Maggie Stiefvater eller Rör mig inte! av Tahereh Mafi som står näst på tur.

4 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra för dig! Åh, Rör mig inte! Funderar på att läsa om alla på engelska och sen invänta kommande bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppmuntran! Ska det komma fler böcker i den serien? Hade jag inte en aning om! :)

      Radera
  2. Hoppas du får en bättre läsvecka den här veckan! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...