21 november 2017

Nyfiken på: Barnen på Svartbäckens sanatorium

Handling
Saga måste tillbringa sommarlovet hos sin farfar som hon inte känner. Han är den kände skräckboksförfattaren Alvar Vigelius, en butter man som numera huserar i den stora disponentvillan i Svartbäcken. En ort ingen frivilligt vill stanna i. Och inte heller han är särskilt förtjust i att ha sin 13-åriga sondotter hos sig hela sommaren.

Vad Saga inte vet är att i Svartbäcken vilar en kuslig hemlighet som kommer föra henne till en glömd gravplats, en död pojke som går igen och ett gammalt sanatorium ...Med hjälp av sin nya kompis, Teo, försöker Saga lösa den gamla gåtan.


Varför jag vill läsa den
Det är inte så ofta jag läser böcker som är tänkta till de yngre läsarna, men denna tycker jag verkar riktigt spännande och kuslig. Och det finns ju faktiskt barnböcker som fukar lika bra för vuxna också. Bara omslaget och titeln får mig att rysa lite av förväntan och jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan jag läser denna.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...