18 januari 2018

Helgfrågan v.3


Den här veckan blev inte alls som jag hade tänkt mig, blev sjuk igår i någon form av influensa så efter att ha sovit bort hela dagen i går och halva dagen börjar jag känna mig lite mer som en människa, förutom att jag har ont i kroppen.

Jag tänkte i alla fall vara med och svara på Helgfrågan, som Mia anordnar. Den här veckan lyder frågan: 

Vilka blogg aktiviteter deltar du i? 

Jag försöker att delta i en del utmaningar som finns, fast en del gånger känner jag att tiden och inspirationen till att skriva de inläggen inte alltid finns. Om det är ett ämne som jag tycker är intressant och spännande är jag också mer sugen på att vara med. 

Jag är med i Månadens bästa bok, den utmaningen tycker jag är riktigt skön i och med att man inte behöver sätta någon speciell press på sig själv. Man väljer helt enkelt ut den bästa boken man läst varje månad. 

Jag brukar också vara med i Veckans topplista som Johanna anordnar. Den  tycker jag är riktigt rolig, fast ibland är de olika temana väldigt svåra. Jag tycker alltid man hittar nya tips om böcker och författare där. 

Jag brukar också försöka vara med på Helgfrågan i mån av tid. Likadant som med topplistan, så beror det också på vad ämnet är. Tycker det är roligt att läsa alla andras svar. 

Jag försöker också att vara med i En smakebit på søndag, det blir också i mån av tid och inspiration. De helger som jag jobbar brukar jag sällan ha energi att publicera mitt eget inlägg och läsa de andras. Det är däremot ett jättebra sätt att få tips på böcker. 

Jag gillar tanken på läsutmaningar och skulle vilja vara med i fler, men ibland tycker jag det blir sån himla stress och press på läsandet. Likadant tycker jag idén med läs-a-lots är jätterolig, men när det är sådana så jobbar jag oftast och jag vill också där känna att jag ska ha tid till att ägna mig åt det.

Bonusfråga: Har du något husdjur?
Ja, vi har en liten katt som heter Sotis.  Om ni är intresserad, så har jag några bilder på honom på Instagram.Vi skaffade honom i somras och det är så härligt att ha katt i huset igen! Vi hade en katt tidigare också, men han blev gammal och åldern tog ut sin rätt.

Han har just blivit 8 månader och är en riktigt fin och duktig kille! Han är till och med ute nu på vintern och jagar och har fångat flera byten. 

33 kommentarer:

  1. Mysigt med katt! :) Saknar min gamla <3

    SvaraRadera
  2. Ja men katter är så mysigt, längtar efter mina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det! De blir verkligen familjemedlemmar

      Radera
  3. Katter är mysiga, haft det för länge sen. Är lite sugen på att ha hund eller katt igen, någon gång kanske... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag själv skulle ha svårt att leva utan djur, skulle tycka det var så tomt.

      Radera
  4. Visst får man många tips om läsning man blir nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja! Man råder inte av brist på böcker att läsa... :)

      Radera
  5. Jag är uppväxta med katt, men när jag flyttade hemifrån så fick jag ge upp det. En katt i lägenhet, ensam hela dagarna, nej, jag klarade inte det :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma sak här, min katt bor hos mina föräldrar där han får vara ute

      Radera
  6. Samma utmaningar som jag är med i :) Roligt med katt och han är jättefin. Är han helt svart utan några vita tecken alls?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är lite grå fläckar på bröstet och så är han lite vit på magen. Och så har ett vitt morrhår :)

      Radera
  7. Är också med i vissa aktiviteter när jag tycker ämnet passar mig. Ibland hittar man ingen inspiration och då kan det få vara till nästa vecka. Söt katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det underlättar ju om ämnet tilltalar en :)

      Radera
  8. Ungefär samma aktiviter som jag är med i. Det är så mysigt med katt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Skulle ha svårt att leva utan djur

      Radera
  9. Ja oj vad man saknar katt när man förlorat dem. Suveränt också att de håller mössen borta runt huset. ;)

    SvaraRadera
  10. Just från En smakebit har jag en lång lista på boktips att beta av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Listan över böcker man vill läsa tar aldrig slut

      Radera
  11. De flesta bloggutmaningar är läsinspiration. Det är ganska farligt för läshögarna.

    SvaraRadera
  12. det ska vara lustfyllt med läsutmaningar och bloggaktiviteter av alla slag. det är viktigt för mig. jag gör det jag tycker är roligt

    SvaraRadera
  13. Jo, man får massor av tips via olika utmaningar.

    SvaraRadera
  14. Katter är mysiga, mindre mysigt är det när de kommer in och vill ge matte en "present"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har varit förskonade från det än så länge

      Radera
  15. Det är så mysigt med katt.Jag deltar inte i så många bloggaktiviteter med jag tittar gärna runt bland bokbloggarna och samlar på mig lästips.

    SvaraRadera
  16. Jag gillar också läs-a-lots (när man har tid) och också olika typer av bokbingo. Där har man ofta lite mer tid på sig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...