17 februari 2018

Tv-serie: The Good Place säsong 2

Handling
The show follows Eleanor Shellstrop, an ordinary woman who enters the afterlife and, thanks to some kind of error, is sent to the Good Place instead of the Bad Place, which is definitely where she belongs. While hiding in plain sight from Michael, the wise architect of the Good Place (who doesn't know he's made a mistake), she's determined to shed her old way of living and discover the awesome (or, at least, the pretty good) person within.

Säsong 2 hade 12 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Kristen Bell, William Jackson-Harper och Ted Danson.

Jag såg klart säsongen 4 februari.

Mina tankar
Första säsongen av denna serie blev något av en ny favorit hos mig, så därför har jag varit jättespänd på att se den andra säsongen. Första säsongen avslutades med en rejäl cliffhaner och twist som man inte kunde förutse och jag var lite orolig för hur serien skulle ta sig vidare från den.

Jag är verkligen imponerad över handlingen, den innehåller mycket twister och problem som man inte hade väntat sig. Dessutom lyckas den på ett innovativt sätt ta upp frågor gällande moral och vad som är en god/bra människa. Jag vill inte berätta alltför mycket om handlingen, då jag helst inte vill spoila något. Detta är en serie som man ska upptäcka själv, utan att veta alltför mycket om från början.

The Good Place har en fantastisk rollbesättning och alla gör sina karaktärer så bra, serien skulle inte alls vara lika bra utan Kristen Bell eller Ted Danson. Sedan förekommer också riktigt härliga gästskådespelare och det plus en handling som är annorlunda och framförallt rolig och spännande gör detta till en oerhört underhållande serie. Säsongerna är dessutom inte så långa, vilket jag kan tycka är skönt, då varje avsnitt verkligen för handlingen framåt och att serien aldrig trampar på samma ställe.

Karaktärerna utvecklas verkligen och de visar upp andra sidor av sig själva. För mig är det omöjligt att välja en favoritkaraktär, då jag verkligen älskar dem allihopa och alla tillför något till handlingen.

Varje avsnitt är en stor överraskning, man vet aldrig vad man ska förvänta sig, annat än att det kommer vara bra. Serien har redan förnyats för en tredje säsong och det ska verkligen bli intressant att se hur karaktärerna kommer att utvecklas och de utmaningar de kommer att ställas inför.

Eftersom jag vill undvika att spoila någon så rekommenderar jag er att sätter er ner och se The Good Place, vet att den finns på exempelvis Netflix.

The Good Place säsong 1



 

5 kommentarer:

  1. Du får gärna kika in på min blogg för att delta i en tävling där man kan vinna en inbunden bok av De fördärvade av Karin Slaughter! :)

    SvaraRadera
  2. Den här är jag lite nyfiken på faktiskt men har så många serier att kolla på och så mycket böcker :O Jag får liksom prioritera lite!

    SvaraRadera
  3. Du får göra Det! Säsongerna har bara ca 13 avsnitt så det går fort att se den.

    SvaraRadera
  4. var såg du säsong 2? Den finns ej på netflix

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...