13 februari 2018

Veckans topplista v. 7: Alla hjärtans dag

Johannas deckarhörna håller i veckans topplista där man varje vecka ska lista topp fem på ett givet tema.Den här veckan är temat av naturliga skäl Alla hjärtans dag. Jag tänkte helt enkelt göra en liten topplista om några romantiska böcker.

Konsten att höra hjärtslag av Jan-Phillip Sendker läste jag för inte så länge sedan, en vacker och sorglig bok om kärlek.

Simona Ahrnstedt är självklar på denna lista och jag har läst alla hennes böcker och tycker verkligen om den. Den senaste är Allt eller inget.

Näst på tur blir Christoffer Holst, som jag i och för sig bara läst en bok av än så länge. Mitt hjärta går på är en romantisk bok med svärta som har två killar i huvudrollen.

Det är ett tag sedan jag läste något av Mhari McFarlane, men de två  böcker jag har läst av henne har varit riktigt underhållande. Det är som en romantisk komedi i bokformat och jag tipsar gärna om Från och med du.

Sist ut får bli Nora Roberts bokserie I nöd och lust som börjar med Som en drömbild. Jag slukade de böckerna, de är lättlästa, romantiska och lättsamma och handlar om fyra vänner som tillsammans driver en bröllopsagentur.

28 kommentarer:

  1. Har läst böcker av Ahrnstedt men inte just den där. Sendkers bok har jag läst. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  2. Tack för listan. Har inte läst någon av böckerna. Konsten att höra hjärtslag verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen. Några av dessa har jag läst och tyckte om.

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon av dina böcker. tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst någon av dessa, men har två av dem i bokhyllan. Christoffer Holst har jag inte läst något av, men efter alla lyriska ord om hans böcker har jag förbokat en av dem på bokrean :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du tycker om hans böcker! Än så länge har jag bara läst en bok av honom men det kommer bli fler.

      Radera
  6. Christoffer Holst gillade jag! Trots att det inte är en genre som jag vanligtvis läser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är roligt när man hittar en författare/bok som man gillar trots att det kan vara en genre man har svårt för.

      Radera
  7. Mitt hjärta går på vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  8. Här var det nya titlar, eller i alla fall relativt nya för mig!

    SvaraRadera
  9. Ahrnstedts böcker ser jag många positiva omdömen om, kanske får prova på en av hennes böcker ändå.

    SvaraRadera
  10. Mitt hjärta går på är så ljuvligt bra.

    SvaraRadera
  11. Inte läst någon av dessa men funderat lite på Konsten att höra hjärtslag. Läst Viskande skuggor av författaren och den gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte verkligen om den boken, vill gärna läsa mer av honom.

      Radera
  12. Jag har inte läst någon av dessa!

    SvaraRadera
  13. Ingen jag har läst men gillar boktips!

    SvaraRadera
  14. Ja, Simona Ahrnstedt ska nog vara med på en sån här lista!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...