24 februari 2013

En Läsningsenkät

1. Ljudbok eller bok i handen?
Definitivt bok i handen! Jag klara inte av ljudböcker. Om jag bara ska lyssna blir jag distraherad av allt möjligt annat! Koncentrationen funkar inte där!

2. Pocket eller inbunden?
Måste säga att jag föredrar inbunden, det är så jobbigt att läsa pocket.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat (fiction/non-fiction) ?
Jag älskar påhittat, men jag säger inte nej till en bok som baseras på verkliga händelser.

4. Harry Potter eller Twilight?
Har inte ens läst Twilight och inte heller hela Harry Potter-serien. Men skulle nog säga att jag föredrar Harry Potter.

5. Fantasivärld eller vår värld?
Helst vår värld, men kan någon enstaka gång läsa fantasy. Men en blandning av båda går också bra! 

6. Kindle, Ipad eller annat?
Har inte testat Ipad m.m. och håller mig till den klassiska boken med glädje!

7. Låna eller köpa böcker?
Jag har inte ekonomin att klicka hem eller köpa en massa böcker. Böcker som jag vinner eller får i preent tar jag mer än gärna emot. Är ett stort biblioteksfan och älskar att gå utefter raderna och få nackspärr av att titta på alla böcker!

8. Bokhandlar eller Online?
Som sagt köper jag inte så mycket, men här är det ändå fifty-fifty. Tycker om att sitta och titta på böcker på datorn medans det också kan vara minst lika roligt att gå och känna på alla böcker.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Svår fråga... Kan läsa trilogier och serier ibland, men tror jag föredrar ensamstående böcker. 

10. Tjock eller tunn bok?
Den optimala boken är mellan 300 - 400 sidor. Ibland (ofta) stöter jag på tegelstenar som bara måste läsas.

11. Romans eller action?
Både och såklart!

12. Mysa under filt eller steka i solen?
Under filten! Gillar inte att bli bränd och se ut som en tomat!

13. Varm choklad eller latte?
Är inte en kaffemänniska och föredrar att inte dricka eller äta medan jag läser. Om man måste välja så blir det nog helst te eller lite varm choklad.

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Jag bildar helst min egen uppfattning, men ibland måste jag bara läsa recensioner.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar ljudböcker. :D Men man får se det som en ljudbok och inte som en "vanlig bok". Man kan inte förvänta sig att det blir samma sak som att läsa själv; alltid missar man några ord och meningar här och där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kanske ta tag i saken och försöka lyssna på en ljudbok snart :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...