3 september 2020

Tv-serie: Veep säsong 3

Handling
"Politics is about people," former Sen. Selina Meyer is fond of saying. Unfortunately, the people Meyer, a charismatic leader and rising star in her party, meets after becoming vice president are nothing like she expected, but everything she was warned about. "Veep" follows the new VP as she puts out political fires, juggles her public schedule and private life, and does everything within her limited powers to improve her dysfunctional relationship with the chief executive. Meyer's trusted -- and some not-so-trusted -- aides include chief of staff Amy, spokesperson Mike, secretary Sue and right-hand man Gary.

Den tredje säsongen har 10 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Julia Louis-Dreyfus, Tony Hale och Anna Chlumsky.


Jag såg klart säsongen 2 augusti.

Mina tankar
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna serie. I sina bästa stunder är Veep riktigt vass, men det finns också delar där jag inte ser någon större mening eller komik med.

Egentligen alla karaktärer som är med i serien är ju hemska och elaka. Selina är det väl det "bästa" exemplet och hur hon lyckas hamna i en sådan maktposition och utnyttjar andra. Trots det så finns det något underhållande i att se hur alla andra försöker vara på hennes sida och vad de är redo att göra för att få en skjuts i karriären. Gary och Selinas scener är nog de som jag tycker allra bäst om, deras kemi är väldigt intressant.

Vad som kanske är värst/bäst är väl att det kanske finns några korn av sanning i seriens innehåll, allt spel mellan kulisserna.

Jag tycker denna säsong hade en seg början, men de sista 3-4 avsnitten var väldigt vassa. Framförallt att följa Selinas valkampanj och hur hon försöker vinna röster och göra bort de andra kandidaterna. Veep är ändå en serie jag ser med viss behållning, men det kräver att man som tittare är lite insatt i de ämnen som serien tar upp.

Hur säsongen slutar
Selina blir president då den tidigare presidenten avgår. Selina har problem med att svära eden, Jonah vill ha ett jobb i Vita huset. Selina förlorar valet i New Hampshire.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...