2 september 2020

Månadsutvärdering augusti 2020

Lästa böcker i augusti:
1. Finale - Stephanie Garber
2. Queenie - Candice Carty-Williams
3. The Return of the King - J.R.R. Tolkien
4. Kråkornas fest - George R.R. Martin
5. Americanah - Chimamanda Ngozi Adichie
6. Beatrice - Lina Bengtsdotter

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 4

Amerikanska författare: 2

Engelska författare: 2
Nigerianska författare: 1
Svenska författare: 1

Antal lästa sidor: 2959
Medelbetyg: 3,3

Snyggast omslag: Queenie

Månadens bästa bok: Americanah
Månadens mest spännande: Beatrice
Månadens överraskning: -
Månadens besvikelse: Queenie

Kommentar
En helt okej läsmånad, framförallt väldigt bra böcker överlag även om jag blev besviken på en av de. Lyckades läsa flera tegelstenar och dessutom avsluta två serier så det kändes väldigt skönt. Dock önskar jag att jag hann läsa mer.

Om månadens bästa: Så oerhört aktuell, och fantastiskt språk.
Om månadens mest spännande: Spännande att följa utredningen.
Om månadens besvikelse: Hade tyvärr för höga förhoppningar på denna bok.


Filmer och Tv-serier:
The Blacklist S4E16 - S4E20
Blacklist: Redemption S1E4 - S1E8 (serieavslutning)
Min fantastiska väninna S2E1 - S2E6
Morden i Sandhamn S7E1 - S7E4
Tretton skäl varför S3E2 - S3E4
Umbrella Academy S2E1 - S2E10 (säsongsavslutning)
Unge kommissarie Morse S7E1 - S7E3 (säsongsavslutning)
Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs the Reverend
Veep S3E9 - S3E10 (säsongsavslutning)

Månadens bästa: Umbrella Academy
Månadens mest spännande: Blacklist
Månadens överraskning: Blacklist
Månadens besvikelse: Morden i Sandhamn

Kommentar
Sett mycket bra serier under månaden, även om det finns några mindre bra. Är väldigt inne i Blacklist just nu, tidigare under månaden var det Umbrella Academy som gällde.

Alla serier jag sett den här månaden har varit bra, förutom Tretton skäl varför som jag i början av tredje säsongen känner mig rätt besviken på. Känns som att karaktärerna gör val som är ologiska och nya karaktärer introduceras på ett sätt som känns rörigt.

Det jag är mest besviken på är de nya avsnitten av Morden i Sandhamn. De har totalt ignorerat vad som hänt i tidigare avsnitt och börjat på ny kula. Det går att genomföra sådana saker på ett bättre sätt.

Om månadens bästa: Så himla bra! Älskar karaktärerna, spänningen och humorn.
Om månadens mest spännande och överraskning: Slutet av säsongen är så intressant och spännande! 
Om månadens besvikelse: De har ändrat alldeles för mycket för att jag ska vara nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...