9 september 2013

A till Ö undersökning

När jag läste en enkät som Boktycke gjort så blev jag väldigt sugen på att göra den.

Author you’ve read the most books from
Det skulle nog kunna vara Dennis Lehane tror jag.
Best Sequel Ever
"En värld utan slut av Ken Follett.
Currently Reading
"Vid din sida" av Anne Cassidy.
Drink of Choice While Reading
Jag brukar inte dricka när jag läser, men te är ju väldigt gott.
E-reader or Physical Book?
Jag har aldrig testat att läsa en e-bok så därför kan jag inte uttala mig om saken.
Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School:
Augustus Waters känns ju väldigt lockande! Han verkar vara en sån härlig person med mycket humor.
Glad You Gave This Book A Chance:
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
Hidden Gem Book:
Livet efter dig av Jojo Moyes.
Important Moment in your Reading Life:
Såklart när jag startade min blogg, men kanske också när jag började läsa vuxenböcker eller nu allra senast  när jag hittade tillbaka till ungdomsböckerna igen.

Just Finished:
"I de lugnaste vatten" av Viveca Sten.
Kinds of Books You Won’t Read:
Jag läser det mesta, men jag gillar verkligen inte självhjälpsböcker eller böcker om blommor, inredning med mera. 
Longest Book You’ve Read:
Det måste vara "En värld utan slut" av Ken Follett som hade över 1000 sidor.

Major book hangover because of:
"Tha fault in our stars", "I vargars följe" eller "Svärdet och spiran".
Number of Bookcases You Own:
Jag har två ganska små bokhyllor, men jag äger inte så mycket böcker heller. Jag brukar för det mesta låna, men om det är en bok som jag verkligen är sugen på händer det att jag köper/önskar mig den.

One Book You Have Read Multiple Times:
"Innan jag dör" av Jenny Downham. Så himla vacker och sorglig. Jag har gråtit varje gång jag läst den. 
Preferred Place To Read:
I sängen eller i soffan.
Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read:
"Ett hem utan böcker är en kropp utan själ." 
Reading Regret:
Jag kan inte komma på nåt nu.
Series You Started And Need To Finish(all books are out in series):
Milleniumtrilogin, Narnia och Harry Potter kommer jag på just nu.
Three of your All-Time Favorite Books:
"Pippi Långstrump", "innan jag dör" och "Cirkeln".

Unapologetic Fangirl For:
Jag har i och för sig bara läst den första boken men The mortal instruments är ju bara så bra!
Very Excited For This Release More Than All The Others:
Mellan rött och svart som är den tredje delen i Jan Guillous serie Det stora århundradet.
Worst Bookish Habit:
Jag lånar alltid fler böcker än jag hinner läsa...
X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book:
Mississippi av Hillary Jordan.

Your latest book purchase:
Det måste vara de två första delarna i Twilight som jag köpte på loppis i sommar.
ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late):
I de lugnaste vatten av Viveca Sten.
Ålder då du lärde dig att läsa:
När jag började förskoleklass kunde jag ju läsa småord som jag läst i min mormors lära-sig-läsa-bok som hon hade när hon var liten,men när jag lärde mig läsa på riktigt vet jag inte riktigt.
Äldsta boken du har läst (i originalutgivningsår):
Det måste nästan vara Stolthet och fördom av Jane Austen.
Överst i din olästa bokhög (d.v.s. vilken bok som du inte har läst innan kommer du att läsa härnäst):
Om jag får tag i Stål så hamnar den högst upp,men annars så ligger Safirblå, Vägen till paradiset, Sagan om isfolket och The cuckoo´s  calling högt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...