20 november 2014

5 frågor om Mor gifter sig

Hur många kapitel har du läst i boken?
Det finns inga kapitel i boken, men jag har läst 132 av 284 sidor.

Vad var den första meningen i boken?
"Jag minns så väl dagen, mor gifte sig".

Vad var den sista meningen i boken du läste?
"Mor såg inte övertygad ut".

Hur tycker du att boken verkar?
Jag tycker att boken är ganska bra, men det märks att språket är lite äldre. Ofta tycker jag Mia har det väldigt eländigt och fattigt, men ändå så ger hon inte upp utan kan ändå se något positivt.

Vilken händelse är din favorit hittills?
Jag har ingen speciell favorithändelse, men det som jag gillat bäst i boken hittills är vänskapen med Hanna och den snälla lärarinnan. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...