15 december 2015

Top Ten Tuesday 15 december: Top Ten Books I Read In 2015

Dagens ämne i Top Ten Tuesday äTop Ten Best Books I Read In 2015. Jag har läst väldigt många bra böcker i år, men tänker lista de 10 som jag har tyckt allra bäst om utan inbördes ordning. Det är helt enkelt omöjligt att rangordna dem!

1. Mörka platser av Gillian Flynn.

2. Flyga drake av Khaled Hosseini.

3. Och så var de bara en av Agatha Christie.

4. Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin.

5. Boktjuven av Markus Zusak.

6. Divergent av Veronica Roth.

7. En man som heter Ove av Fredrik Backman.

8. Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma.

9. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon.

10. Nattfilm av Marisha Pessl. 

4 kommentarer:

  1. Spännande! Livet enligt Fikry köpte jag på Black Friday. Dillon och Pessl har jag tänkt läsa nästa år :)

    SvaraRadera
  2. Den enda jag inte läst är Livet enligt Fikry och jag måste säga att jag gärna skulle läsa den!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...