22 januari 2015

Filmen Beautiful Creatures


Handling
Ethan Wate drömmer mardrömmar om en flicka som han aldrig har träffat. När Lena Duchannes flyttar till hans lilla stad Gatlin, dras Ethan oförklarligt till henne. Han beslutar sig för att ta reda på varför det finns ett band dem emellan, även om det innebär att avslöja en hemlighet som kan förändra allt.

I huvudrollerna ses bland annat Alice Englert, Alden Ehrenreich, Emmy Rossum, Jeremy Irons och Emma Thompson.

Filmen regisserades av Richard LaGravenese och är 124 minuter lång. Filmen spelades in 2012.

Mina tankar
Jag har ju tidigare läst boken Beatiful Creatures och jag kan väl säga att det är stora skillnader mellan boken och filmen. Jag minns att jag tyckte själva boken var bra, men jag är lite mer tveksam till filmen. Jag tycker inte att filmen följer boken särskilt väl och det irriterar mig att de har ändrat flera, viktiga saker från boken. Jag tycker inte heller om att de har helt tagit bort vissa karaktärer. Jag tycker inte heller att skådespelarna påminner om mina egna bilder av t,ex Ethan och Ridley. 

Jag vet och förstår att man inte kan få med allt som händer i en bok när man gör en film, men jag tycker att skillnaden blev för stor. Filmen är spännande, men jag vet ju hela tiden på ett ungefär vad som ska hända.  Jag kan tänka mig att de som inte har läst boken, har större behållning av filmen.

Jag vet inte om de kommer göra några fler filmer av Beautiful Creatures, men det är ju verkligen ett öppet slut. Om det nu kommer en till film så kommer jag nog att se den för det kan bli intressant.

Som många andra gånger så föredrar jag boken över filmen.

HÄR kan ni läsa min bokrecension av Beautiful Creatures.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...