10 februari 2015

Topp Tio Tisdag 10 februari

Det är tisdag och dags för Top Ten Tuesday. Den här veckan är ämnet  Top Ten Things I Like/Dislike When It Comes To Romances In Books. Jag kommer att dela upp min lista i två delar. När jag tänker på romantik så tänker jag mest på de mysiga, lättsamma och romantiska romanerna. 

Vad jag gillar
Kemin mellan huvudpersonerna.

De stöttande väninnorna som den kvinnliga huvudpersonen oftast har.

De lyckliga sluten. Det är skönt att läsa något som slutar lyckligt och veta det redan från början.

Den flörtiga stämningen. 

Humorn i de lättsamma böckerna.

Vad jag inte gillar
Triangeldraman är väldigt tröttsamt.

De ständiga missförstånden. De har verkligen uppenbara kommunikationsproblem!

De väldigt stereotypa könsrollerna, dvs. att kvinnan är den lite "svagare" och mannen är den som är stark och skitsnygg och så vidare.

Förbjuden kärlek. 

Alla hinder som finns för att de ska bli "lyckliga i alla sina dagar". 

3 kommentarer:

  1. Håller med dig i så många punkter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det var svårt att komma på 10 stycken, men en del var väldigt enkla :)

      Radera
  2. Håller med! De där ständiga missförstånden glömde jag visst på min lista...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...