29 juni 2015

Sommarläsningtaggen

Jag blev taggad av Zelly att göra denna tagg. Tack så mycket!

1. Vilka fem böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
Jag är extremt dålig på att planera vad jag ska läsa och jag tycker det är skönt att inte ha en massa måsten. Om jag ska välja fem stycken böcker, är det sådana som jag verkligen hoppas att jag hinner läsa nu i sommar.
Insurgent av Veronica Roth
Fangirl av Rainbow Rowell
Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E Lockhart
En dröm från att dö av Emelie Kalén Loxi
Odinsbarn av Siri Pettersen

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på, men känner att det är dags att ta tag i?
Det skulle kanske vara Kallentofts Vindsjälar. Jag har tänkt läsa ikapp den serien hur länge som helst och det skulle vara skönt att bli klar med det.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Kanske balkongen eller hemma på gården i skuggan av några träd samtidigt som det fläktar lite. Jag är inte så förtjust i att steka mig i solen.

4. Handen på hjärtat, var tror du faktiskt att du kommer läsa någonstans?
Om jag känner mig själv så tror jag nog att jag kommer tycka det är för varmt ute så jag kommer nog sitta inomhus och läsa. Fast nog  tror jag att jag kommer sitta ute lite grann också.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Det finns många kandidater! Jag tror att alla fem böcker som jag listade har potential att bli det.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Om man vill ha spänning ska man absolut läsa Nattfilm! Den passar nog perfekt att djupdyka i under sommaren.

7. Strand eller hängmatta?
Jag tycker inte det verkar så skönt att ligga på stranden. Hellre hängmatta!

8. Deckare eller roman?
Jag läser ju både gärna både och, men den här gången väljer jag deckare!

9. Favoritgenre?
Åh vilken svår fråga! Jag anser att jag läser väldigt blandat och jag har svårt att välja en favorit. Fast nu på senaste tiden har jag blivit väldigt svag för unga vuxna (Young Adult).

Jag väljer att inte tagga någon speciell, det verkar som att väldigt många har gjort den. Om ni inte har gjort den än och vill göra det så taggar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...