2 mars 2015

Månadsutvärdering februari 2015

Lästa böcker i februari
1. The Girl In The Clockwork Collar - Kady Cross
2. Kanske är det allt du behöver veta - E Lockhart
3. Färjkarlen - Margit Sandemo
4. Gone Girl - Gillian Flynn
5. Hunger - Margit Sandemo
6. Poirots jul - Agatha Christie
7. Nattens demon - Margit Sandemo
8. Expeditionen: min kärlekshistoria - Bea Uusma
9. Vattenänglar - Mons Kallentoft
10. Kvinnan  på stranden - Margit Sandemo

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 6

Amerikanska författare: 2

Engelska författare: 1
Kanadensiska författare: 1
Norska författare: 1
Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 3012
Medelbetyg: 3,4

Bästa bok: Expeditionen: min kärlekshistoria 
Sämsta bok: Nattens demon

Kommentar: Jag är nöjd med denna månads läsning, det blev inte lika många som i januari men den här månaden har det varit så mycket annat som har tagit upp min tid. Den här månaden dominerade verkligen kvinnorna, den enda man på listan är Mons Kallentoft. Expeditionen är utan konkurrens månadens bästa och jag är verkligen glad att jag läste den och inte gick miste om en sådan bok.

I mars så kommer jag nog mestadels ha praktik och då kommer det nog bli mindre läsning, brukar vara ganska trött när jag har slutat jobba och då blir det inte mycket energi över till läsning eller annat kul. Fast den här veckan har jag sportlov så jag ska försöka läsa en del då, samtidigt så måste jag ju hinna vara ute också!

4 kommentarer:

  1. Gillade verkligen expeditionen och Gone girl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen bra böcker och jag är så glad att jag läste expeditionen

      Radera
  2. Jag måste verkligen läsa Expeditionen snart!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...