26 maj 2018

Tv-serie: The Americans säsong 4

Handling
A pair of deep-cover Soviet spies masquerades as a typical DC couple whose children, neighbors, coworkers & friends are completely unaware of their activities. At home, they're the stereotypical parents of stereotypical kids; at work, they pose as travel agents; but at night, they weave a web of confidants, lovers, dupes, and historical figures from the Reagan-era Cold War. The startlingly realistic plot twists force the viewer to consider the real cost of an undeclared war, what it takes to protect one's beliefs, if it's worth it, and if it actually worked for either side

Elizabeth and Phillip are supposed to get a biological weapon sample but fail to make the exchange when someone is watching. Nina works Anton in hopes it will lead to her freedom. Paige wonders if she can trust Pastor Tim with her secret.

Säsong 4 har 13 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Matthew Rhys, Keri Russell, Holly Taylor och Noah Emmerich.

Jag såg klart säsongen maj.

Mina tankar
The Americans är en serie som jag verkligen tycker om, det är en krypande spänning som biter sig fast och gör det svårt att slita sig från tv:n.

Det som bär upp serien är såklart karaktärerna, vars liv blir mer och mer komplicerade. Jag gillar att man får följa både den amerikanska sidan och den ryska, vilket gör det hela mer komplext. På dessa 13 avsnitt hinner det hända mycket och jag vill inte gå in alltför mycket i detalj men det finns flera historier som verkligen berör mig. Philips informant Marthas liv förändras totalt, fast jag önskar att man hade fått följa henne mer.

Den story som berör mig allra mest under hela säsongen är Ninas. Den är verkligen hjärtskärande och det är så sorgligt att se.

Något som jag tycker är kul är att Paige, som nu vet en del av sina föräldrars hemligheter, får en större del i serien. Hon utmanar sina föräldrar och deras livsval och mycket av säsongen kretsar kring deras relation.

Denna säsong av The Americans är väldigt spännande, utan att för det innehålla speciellt mycket action. Det är så intressant att se hur de olika sidorna lurpassar på varandra och försöker få information som kan gagna just deras land.

Jag ser hur som helst fram emot nästa säsong och jag hoppas den bjuder på lika bra underhållning då.

Favoritkaraktär: Nina

Det sämsta med säsongen:
Svårt att komma på något, jag  är inte överdrivet förtjust i historien kring pastor Tim.

Det bästa med säsongen
Relationen mellan föräldrarna och Paige. Marthas och Ninas historia, som verkligen berörde mig.

Hur säsongen slutade
Paige har sett sin mamma döda en man som försökte överfalla dem. FBI har gripit en av Philip och Elizabeths informanter som är smittad av en dödlig sjukdom, och de vet inte om han pratar eller inte. Paige blir vän med Matthew för att försöka få information av honom om Stans jobb, vilket Philip inte gillar. 

The Americans säsong 1
The Americans säsong 2
The Americans säsong 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...