24 maj 2018

Tv-serie: Young Sheldon säsong 1

Handling

For 9-year-old Sheldon Cooper, it isn't easy growing up in East Texas. Being a once-in-a-generation mind capable of advanced mathematics and science isn't always helpful in a land where church and football are king. And while the vulnerable, gifted and somewhat naïve Sheldon deals with the world, his very normal family must find a way to deal with him. His father, George, is struggling to find his way as a high school football coach and as father to a boy he doesn't understand. Sheldon's mother, Mary, fiercely protects and nurtures her son in a town where he just doesn't fit in. Sheldon's older brother, Georgie, does the best he can in high school, but it's tough to be cool when you're in the same classes with your odd 9-year-old brother. Finally, there’s Sheldon's twin sister, Missy, who sometimes resents all the attention Sheldon gets, but also remains the one person who can reliably tell Sheldon the truth. 


Den första säsongen består av 22 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Iain Armitage, Zoe Perry och Annie Potts.

Jag såg klart säsongen 11 maj.

Mina tankar
Från början hade jag inte tänkt kolla in denna spin-off till The Big Bang Theory, mest på grund av att jag varit så less på den serien. Hursomhelst är jag glad att jag gav Young Sheldon en chans, för det visade sig vara en positiv överraskning.

Young Sheldon är en riktigt mysig och underhållande serie, jag blir glad av att se den och trots att jag inte är född på 80-talet så gillar jag tidsandan och musiken i den. Det är en familjekomedi som stundtals blandas med allvar.

Jag måste verkligen hylla de unga skådespelarna i serien, de gör bra prestationer för sin ringa ålder. En annan favorit blir familjens mormor som är minst sagt underhållande. Den största stjärnan är dock Sheldon, som spelar lillgammal på ett sånt underhållande sätt.

En karaktär som jag däremot blir lite less på är Sheldons mamma, hon är så överbeskyddande och gör ibland lite väl mycket för sina barn.

Young Sheldon blev som sagt en positiv överraskning och jag ser fram emot att se mer av serien..

Favoritkaraktär: Sheldon såklart

Det sämsta med säsongen
Jag hade gärna velat ha fler scener med bara syskonen tillsammas.

Det bästa med säsongen
Den mysiga stämningen och familjen Cooper.

Hur säsongen slutade
Sheldon skriver ett kontrakt gällande sin mormors och hennes pojkväns relation där lovar att inte spionera på henne. Pojkvännen är en stor inspiration för Sheldon, då han är professor och har varit Sheldons brevvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...