14 maj 2018

Veckoplanering v.20



Förra veckan hade jag stora planer på min läsning, men det gick inte alls lika bra som jag hade hoppats. Den här veckan ser betydligt lugnare ut och jag är dessutom långledig under helgen.

Just nu känns det som jag har en massa böcker jag vill/måste läsa men jag har svårt att få tiden och orken att räcka till.

Mina första mål för veckan blir såklart att läsa ut de böcker som skulle ha varit återlämnade till biblioteket förra veckan och det är En andra chans (Moyes), Flickorna (Cline), Andras vänner (Moriarty) och Rödhake (Nesbø).

Utöver det så har jag också påbörjat Björnstad av Fredrik Backman som jag hoppas jag ska ta mig en bit längre fram i.

Jag har också tänkt börja läsa Sätt mig i brand av Tahereh Mafi och som är den tredje delen i hennes Shatter me-serie. Jag har verkligen tyckt om de tidigare delarna och de har ett driv i berättelsen som gör dem ganska så snabblästa.

Jag har också tänkt försöka börja läsa Binas historia av Maja Lunde och Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj som ska läsas i bokcirklar jag är med i. Jag tänker inte ha som mål att läsa ut dem, snarare att börja med dem.

Det hade också varit bra om jag hade hunnit börja med Den som stannar, den som går av Elena Ferrante. När jag väl har börjat på den serien, så vill jag gärna avsluta den fast jag inte riktigt förstår tjusningen med den.

Som ni ser har jag en del att göra i veckan, och jag håller verkligen tummarna att jag ska få en del läst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...