30 maj 2018

Tv-serie: Superstore säsong 3

Handling
Centers around Amy, the store's most stalwart employee as well as the glue holding the place together, and newly hired Jonah, a dreamer determined to prove work doesn't have to be boring. Their fellow associates include the sardonic Garrett, the ambitious Mateo and the sweet teenager, Cheyenne. Overseeing the store is Glenn, the store's affable, clueless store manager, and Dina , the aggressive assistant manager who enforces Cloud 9 policy with an iron fist.

The employees of Cloud 9 rush to rebuild the store in time for its grand re-opening.

Den tredje säsongen består av 22 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat America Ferrera, Ben Feldman, Lauren Ash och Mark McKinney.

Jag såg klart säsongen 6 maj.

Mina tankar

Jag gillar verkligen sit-coms och Superstore hör till en av mina många favoriter. Det är en riktig feelgood-serie och jag blir alltid på bättre humör efter att ha sett några avsnitt.

Förra säsongen slutade med en riktig cliffhanger där hela varuhuset förstördes och jag tycker att de löser det problemet väldigt smidigt i säsongspremiär där de ska inviga en ny affär.

Vid det här laget känner man karaktärerna väl, men det är långt ifrån förutsägbart. Många gånger kommer det små twister. Sedan tar den på ett humoristiskt sätt upp arbetarnas situation och hur de högre upp styr och ställer, det finns flera avsnitt som handlar om hur arbetsstyrkan tar upp kampen mot orättvisa arbetsvillkor. Blandat med dessa avsnitt finns också lättsamma och lite galna avsnitt där man får se ett uns av den köphysteri som verkar finnas. Sedan älskar jag också de små klippen på kunderna och hur de uppför sig i affären.

Detta är en ensemble-komedi med ett ganska stort persongalleri. Ändå så finns det många bikaraktärer som bidrar till att göra serien så rolig som den är. Av dessa är min favorit den gamla Myrtle som är tvungen att jobba och som ställer till det lite för sig.

Jag vill inte spoila alltför mycket, men serien tar också några oväntade vändningar. Jag hade inte kunnat förutse att Dina självmant skulle ställa upp som surrogatmamma och att Amy skulle bli gravid och de konsekvenser det skulle få.

Som sagt är Superstore en lättsam, rolig och underhållande serie och jag ser med spänning fram mot nästa säsong.

Det bästa med säsongen
Bikaraktärerna, avsnitten som utspelar sig kring stora shopping-högtider, Myrtle.

Det sämsta med säsongen
Kan inte komma på något som jag blev besviken på, möjligtvis hela will they/won't they grejen med Jonah och Amy. Det blir lite utdraget i längden.

Hur säsongen slutade
Med cliffhanger som vanligt! Jonah och Amy konfronterar sina känslor för varandra och det hela spelas in och visas i alla Cloud 9-butiker över hela världen. 

Superstore säsong 1
Superstore säsong 2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...