21 maj 2018

Veckoplanering v.21


Läsningen förra veckan gick ändå över förväntan, jag har läst ut en  bok i alla fall och påbörjat flera nya.

Den här veckan känns relativt lugn på jobbfronten, jobbar flera dagar men inte lika långa pass och jag jobbar bara en halv helg.

Eftersom jag håller på med så många böcker samtidigt nu blir målet att jag ska fortsätta läsa dem. Kriget  har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj borde jag hinna läsa klart i veckan. Har läst drygt halva boken nu och den är oväntat bra! Den lyckas med att vara både intressant, hänförande och hemsk samtidigt. Så glad att jag valde att läsa den, trots att den ligger lite utanför min komfortzon.

Tillsammans med Camilla läser jag Sätt mig i brand av Tahereh Mafi, den tredje delen i Shatter me-serien. Jag har tyckt bra om alla de tidigare böckerna och såhär långt är denna inget undantag.

Sen har jag också påbörjat Den som stannar, den som går av Elena Ferrante och Binas historia av Maja Lunde. Ur de böckerna läser jag bara några kapitel ur varje dag, men jag tar mig framåt i dem i alla fall. Målet kommer inte nödvändigtvis vara att avsluta dem, utan bara att fortsätta läsa dem.

Jag har även haft Björnstad av Fredrik Backman och Rödhake av Jo Nesbø påbörjade ett tag så nu ska jag tag i saken och fortsätta läsa de böckerna också.

Egentligen skulle jag också ha påbörjat Flickorna av Emma Cline och Andras vänner av Liane Moriarty, då lånetiden på dem har gått ut. Utöver det skulle jag också egentligen ha börjat med Finns det en, finns det flera av Mhari McFarlane samt Mina hemligheter av Sophie Kinsella då de ska vara återlämnade relativt snart.

Som ni ser lider jag inte direkt av någon brist på böcker att läsa, det är bara frågan om att tiden måste räcka till.



2 kommentarer:

  1. Hur går läsningen av Björnstad. Jag vet att jag borde läsa den fortare men den tar lite tid att ta sig igenom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har varit pausad ett tag, på grund av att jag har en hel del andra böcker jag har varit tvungen att prioritera.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...