4 maj 2016

Månadens bästa bok och Spänningsutmaningen: April

Precis som föregående månader har jag tänkt visa upp de böcker som jag läste i utmaningarna Månadens bästa bok och Spänningsutmaningen. Båda utmaningarna arrangeras av Mias bokhörna.


Spänningsutmaningen
Valet för denna månad blev En orolig grav av Elly Griffiths. Jag har tyckt om alla de böcker jag läst hittills i denna serie och denna var inget undantag! Just stämningen i Griffiths böcker gör att jag tycker att de är så mysiga att läsa. Jag har som sagt läst boken, men inte publicerat recensionen än, det blir nog någon gång nästa vecka.


Månadens bästa bok
I april läste jag väldigt många bra böcker och det var flera som jag tyckte stod ut. Månadens bästa bok blir den bok som fick full pott av mig, Jag är pilgrimen av Terry Hayes. En riktig tegelsten och bladvändare! Det är en riktigt spännande och lite otäck thriller som dessutom innehåller lite humor.

4 kommentarer:

  1. Jag är pilgrimen har jag nog inte ens hört talas om men ska kolla mer på den. Blev lite nyfiken :)

    SvaraRadera
  2. TBR-högen uppskattar när jag har läst böckerna som någon tipsar om. Gillade båda :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...