28 mars 2018

Läsplanering april

En ny månad börjar närma sig och det är dags att göra ännu en läsplanering, som vanligt kommer den vara alldeles för ambitiös. Jag överskattar alltid hur mycket jag hinner med/vill läsa.

April kommer vara den sista månaden som jag kommer jobba heltid och från och med maj kommer jag gå ner en del i tid. Jag hoppas att det ska leda till att jag kommer ha mer energi över efter jag har jobbat, och att jag ska kunna ha lite mer fritid och må lite bättre.

Jag har en hel del böcker som jag har tänkt läsa tidigare, men som för följa med till april månad också. Jag hoppas att april ska bli en bra månad och att jag ska hinna läsa en hel del.

En bok som jag gärna vill hinna med att läsa är Björnstad av Fredrik Backman. Jag har bara läst En man som heter Ove av honom tidigare och jag har hört så mycket bra om hans andra böcker så nu är det dags att läsa en till. Jag brukar inte tycka om ishockey, men förhoppningsvis handlar den om mer än bara det.

Jag har också tänkt fortsätta min Jo Nesbø-läsning och försöka ta mig ikapp i Harry Hole-serien. Eftersom jag ligger några böcker efter enligt min planering från början ska jag försöka att läsa både Rödhake och Nemesis i april.

Jag vill också ha lite mer lättsmält läsning och den bok jag har valt ut för det är Ceremonin av Kiera, det verkar på papperet som bra underhållning och jag tror att det är en bok i min smak.

När det kommer till böcker som jag har tänkt läsa tidigare får det bli en lista där jag får försöka pricka av så många som möjligt. Samma sak gäller med recensionsexemplaren som ligger och ger mig lite dåligt samvete.

Flora Banks förlorade minne av Emily Barr
Gatukatten Bob av James Bowen
Flickorna av Emma Cline
Mindfulness för losers av Christoffer Holst
Andras vänner av Liane Moriarty
Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane

Recensionsexemplar
Den röda adressboken av Sofia Lundberg
Sjusiffrigt av Anna Karolina
Hinsides brinner del 1 & 2 av Karin & Albin Alvtegen
Min mammas hemlighet av Nikola Scott
Grejen med kärlek av Julie James
Ragga som du shoppar av Lin Jansson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...