7 mars 2018

Tv-serie: The Americans säsong 3

Handling
A pair of deep-cover Soviet spies masquerades as a typical DC couple whose children, neighbors, coworkers & friends are completely unaware of their activities. At home, they're the stereotypical parents of stereotypical kids; at work, they pose as travel agents; but at night, they weave a web of confidants, lovers, dupes, and historical figures from the Reagan-era Cold War. The startlingly realistic plot twists force the viewer to consider the real cost of an undeclared war, what it takes to protect one's beliefs, if it's worth it, and if it actually worked for either side.

Things are tense between Elizabeth and Philip as they have differing opinions over how to handle orders coming from the Centre.

Den tredje säsongen har 13 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Keri Russell, Matthew Rhys, Holly Taylor och Noah Emmerich.

Jag såg klart säsongen 15 februari.

Mina tankar
The Americans har seglat upp och blivit en av mina favoriter när det kommer till alla serier som jag tittar på. För det första så är den otroligt spännande och jag tycker att de ger en nyanserad bild av det kalla kriget och visar på saker som både Sovjet och USA gjorde.

Den här tredje säsongen bjuder kanske inte på lika mycket action som de tidigare, men spänningen hålls ändå hela tiden vid liv. Det blir svårare att hålla deras täckmantlar hemliga och uppdragen blir mer krävande. Mycket kring den här säsongen kretsar också kring familjelivet, främst kring dottern Paige som anar att något inte står rätt till.

Jag upplever det som att huvudkaraktärerna utvecklas och blir mer komplexa. Jag uppskattar också att Paige får en större roll och det ska bli riktigt intressant att se hur det hela kommer utveckla sig.

Elizabeth och Philips arbete blir allt svårare och de spelar med högre insatser än tidigare. De ställs också inför nya utmaningar när de får andra personer att arbeta med.

Man får som sagt också följa arbetet på FBI med att hitta spioner och motarbeta Sovjet. Förra säsongen slutade med att Nina skickades tillbaka till Sovjet och man fick även följa hennes liv där, vilket jag gärna hade sett mer av.

Det är en fördel att säsongerna inte är så långa (13 avsnitt), vilket gör att tempot hålls uppe hela tiden och man hinner inte tappa intresset. Jag vill inte gå in på alltför mycket detaljer, då jag annars skulle spoila väldigt mycket. Jag ser hursomhelst fram emot att se nästa säsong och de utmaningar som familjen Jennings kommer att ställas inför.

The Americans säsong 1
The Americans säsong 2


 

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...