19 augusti 2019

Veckoplanering v.34

Jag är trots allt nöjd med min läsningen under förra veckan, då jag jobbade min sista vecka för den här sommaren på mitt tidigare jobb och då vi i helgen dessutom hade höstmarknad i min lilla by.

Den här veckan kommer min läsplanering att se lite annorlunda ut, då jag deltar i ett readathon. Jag har skrivit om Thrillerathon här. Det betyder att jag kommer göra uppehåll med Värd att döda av Peter Swanson under veckan och ta upp den igen nästa vecka.

Däremot kommer jag att fortsätta läsa Snow like ashes av Sara Raasch tillsammans med Camilla. Tyvärr har den inte riktigt fångat mitt intresse, tror det har att göra med att jag inte känner något för karaktärerna.

För detta readathon kommer jag läsa Den goda dottern av Karin Slaughter tillsammans med Camilla. Ser fram emot att läsa denna då jag verkligen gillade hennes förra bok jag läste.

Jag kommer även ta mig an De dödas sång av Jesmyn Ward, har hört mycket gott om den och det ska bli skönt att läsa en lite mindre tjock bok.

Jag kommer också att läsa Den du inte ser av Mari Jungstedt och som är den första delen om Anders Knutas. Jag tror att jag har läst någon fler bok mitt i serien, men nu vill jag börja från början. Vad jag minns var den väldigt lättläst, så håller tummarna för att även debuten är det.

En avslutande bok jag sätter upp på min planering för veckan är Blodlokan av Louise Boije af Gennäs. Det är en också en bok som jag hört väldigt mycket bra om och som jag ser fram emot att läsa.

Det ska bli intressant att se hur mycket som kommer bli läst under veckan, men jag håller tummarna för en bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...