22 augusti 2019

Film: To All the Boys I've Loved Before

Handling
Lara Jean Covey writes letters to all of her past loves, the letters are meant for her eyes only. Until one day when all the love letters are sent out to her previous loves. Her life is soon thrown into chaos when her foregoing loves confront her one by one.

Filmen är 99 minuter lång och regisserad av Susan Johnson. I huvudrollerna ses bland annat Lana Condor och Noah Centineo. Filmen hade premiär på Netflix 17 augusti 2018.

Filmen är baserad på boken med samma namn av Jenny Han.

Jag såg filmen 13 augusti.

Mina tankar
Jag har läst de första två böckerna i Jenny Hans trilogi och när denna film landade på Netflix visste jag att det var en film som jag ville se.

To all the boys I've loved before är en väldigt typisk high school-film, men jag gillar den ändå. Den är mysig och jag gillar att man även får glimtar av syskonens relation och med relationen till pappan.

Den är ju väldigt lättsam och lämnar kanske inget större bestående intryck.

Tycker den följer bokens händelser bra, det har inte gjorts några större förändringar som jag reagerar på.

Jag föredrar nog böckerna, tycker stämningen i böckerna är härligare på något vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...