1 augusti 2019

Tv-serie: En enkel resa till Korfu

Handling
Om familjen Durrell som emigrerat från 1930-talets gråa England till ett nytt liv i det soliga Grekland. Familjemedlemmarna blir överraskade när de upptäcker att Leslie har tre olika flickvänner. Louisa tar på sig uppgiften att hjälpa honom välja bland dem, genom att alla i familjen får bjuda in just sin favoritkandidat på afternoon tea. Larry skadar sitt ben och Theo får ett utmärkt tillfälle att använda sin nya röntgenapparat.

I huvudrollerna ses blant annat  Keely Hawes, Daisy Waterstone och Josh O'Connor.

Den tredje säsongen hade 8 avsnitt.

Mina tankar
Ett par år i följd har SVT sänt denna serie under sommaren. Jag började titta på den av en slump, men det var ändå en serie som jag blev förtjust i.

En stor del till att jag gillar serien så mycket är nog att den utspelar sig på Korfu och visar upp en väldigt annorlunda miljö. Den känns verkligen som en somrig serie.

Familjen Durrell är ganska tokig, och dynamiken emellan alla familjemedlemmar är underhållande minst sagt. Alla syskonen är dessutom väldigt olika vilket gör det hela än värre. Jag tycker det är kul att alla barnen också får ta plats och får egna storylines. Den karaktär som kanske utvecklas mest är Leslie som genomgår en förändring under säsongens gång. Däremot tycker jag inte att den äldsta sonen får så mycket utrymme.

Sedan älskar jag att det finns så mycket djur i denna serie, åsnor, hundar och till och  med en sengångare.

Även i denna säsong har modern Louisa en del relationsproblem, men jag tycker att det hålls på en bättre nivå denna säsong. Även om slutet blir lite sorgligt.

Kort sagt så gillar jag denna serie, den är underhållande och ibland räcker det gott och väl.

Hur säsongen slutar
Spiros berättar för Louisa att han inte kan vara tillsammans med henne då han fortfarande  har fru och barn. Louisa blir hjärtekrossad och får tröst av äldste sonen. Äldste sonen Lawrence tröstar henne samtidigt som han informerar henne om att hans texter i olika tidningar har gett oväntat resultat då en hel del turister har kommit till huset och behöver någonstans att bo. Leslie får veta att han inte är far till barnet som han trott och känner sig sviken.

En enkel resa till Korfu säsong 1
En enkel resa till Korfu säsong 2

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...