1 juni 2013

Månadsutvärdering Maj 2013


Lästa böcker i maj:
Flickorna i Villette - Ingrid Hedström
I den innersta kretsen - Viveca Sten
Det lömska nätet - Helene Tursten
Dödsdrogen - Andy McNab, Robert Rigby
Snablar! - Arto Paasilinna
Palatsmordet - Jan Mårtenson
Nattfåk - Johan Theorin

Lånade böcker: 7
Egna böcker: 0

Manliga författare: 5
Kvinnliga författare: 3

Antal lästa sidor: 2130
Medelbetyg: 3,5/5

Bästa första mening: "Mulet, kulet, illa vulet, i de dödas vilorum." (Palatsmordet)

Bästa bok: Nattfåk! Den är riktigt spännande.
Sämsta bok: Dödsdrogen. USCH!

Den här månaden blev bättre än vad jag  trott, faktisk. Jag var säker på att jag skulle ha läst få böcker, men det blev ju faktiskt ganska många för att vara mig. Det här kan jag vara nöjd med!

Nu ser jag fram mot skolavslutning, sommarjobb och massor med läsning! 

4 kommentarer:

  1. Kul att du gillade Nattfåk!

    SvaraRadera
  2. Älskar både Theorins och Mårtensons böcker!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska då läsa fler av dem. Tyckte de var jättebra! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...