24 februari 2019

Min bokresa #27 - böcker som blivit film/tv-serie

Camilla på Mitt bokintresse har en inläggsserie som kallas för min bokresa och som varje vecka har ett nytt tema. Den här veckan är temat böcker som blivit film eller tv-serie.

Sen så är det en fråga om tid också, och av någon anledning ser jag hellre serier än film.

Jag gillar att se filmatiseringar eller serier av böcker som jag läst. Många gånger vill jag också ha läst böckerna, vilket ställer till det en del och gör att jag måste vänta med serier. Det finns några undantag, It är en av dessa.

Vi börjar med de tv-serier och filmer som jag har sett:
Barnmorskan i East End
Beautiful Creatures
Big Little Lies
Bridget Jones
Cirkeln
En man som heter Ove
The Fault in our stars
Gone Girl
Harry Potter
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Och så var de bara en
Stolthet och fördom
Shetland
Små citroner gula
Sthlm rekviem
This is where I leave you
Morden i Sandhamn

Sen så finns det en hel mängd filmatiseringar där jag läst boken men inte sett filmerna
En halv gul sol
Love Simon
Agatha Christie-filmatiseringar
Filmatiseringen av Neapelkvartetten
Sharp objects
Outlander
Svärdet och spiran
Paper Towns
Till alla killar jag har gillat
True Blood
Vampire diaries
Kvinnan på tåget
Flyga drake
Divergent
The DUFF
Orange is the new black
Livet efter dig
Dumplin
Boktjuven

Sen så finns det en hel del filmer och böcker som jag inte läst än, och den listan är alldeles för lång för att räkna upp.

4 kommentarer:

  1. Svärdet och Spiran måste du se en av mins absoluta favorit mini-serier! Många riktigt bra skådespelare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill så gärna se den men har inte blivit av än.

      Radera
  2. Många jag vill se men ännu inte sett och några jag behöver läsa innan jag ser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill ju gärna ha koll på bakgrunden innan man börjar se en filmatisering.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...