21 februari 2019

Tv-serie: Stranger Things säsong 2

Handling
In a small town where everyone knows everyone, a peculiar incident starts a chain of events that leads to the disappearance of a child, which begins to tear at the fabric of an otherwise peaceful community. Dark government agencies and seemingly malevolent supernatural forces converge on the town, while a few locals begin to understand that there's more going on than meets the eye.

Den andra säsongen har 9 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Finn Wolfhard, Millie Bobby Brown och Winona Ryder.

Jag såg klart säsongen 30 januari.

Mina tankar
Jag såg Stranger things ganska så sammanhängande, så mycket av det jag skrev om förra säsongen kommer gälla här också.

Trots att jag inte varit så förtjust i skräck, är det ändå något med Stranger things som fångar mig. Det kanske är att det handlar en del om vänskap, drama och humor också. Jag hade väldigt roligt åt en scen i det sista avsnittet som handlar om Steve och barnen.

Jag tycker karaktärerna är så härliga att följa och framförallt att följa deras utveckling. Elevens tycker jag nog är mest intressant, hur hon utvecklas under säsongen. Sen så gillar jag Steve också, framförallt när han börjar umgås med Dustin.

Det händer ju en del under säsongens gång, men jag vill försöka att inte spoila alltför mycket, även om jag tror att en del redan har sett denna serie.

Jag tycker verkligen om skådespelarna, framförallt barnen och så Winona Ryder. Jag tycker att andra säsongen är precis lika bra som den första, och det ska verkligen bli spännande att se vad som kommer hända nästa säsong.

Stranger Things säsong 1

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...