23 februari 2019

Till alla killar jag har gillat

Titel: Till alla killar jag har gillat
Originalets titel: To All the Boys I've Loved Before (2014)
Författare: Jenny Han
Översättare: Sofia Ejheden
Serie: To All the Boys I've Loved Before #1
Antal sidor: 362
Utgivningsår: 2018
Förlag: Lavender Lit
Utläst: 1/2

Handling
I sitt rum har sextonåriga Lara Jean en hattask full med kärleksbrev. Det är inte kärleksbrev som hon har fått, utan som hon har skrivit själv. Hon har skrivit ett för varje kille hon har varit kär i fem stycken totalt. I sina brev kan hon ösa ur sig alla sina känslor, men det är inte meningen att någon annan ska få se dem. Breven är bara till för henne. 

Men så en dag är de borta. Postade. Och alla killar som Lara Jean någonsin har gillat får reda på hur hon känner. Det värsta är att en av dem är hennes storasysters före detta pojkvän. Helt plötsligt är Lara Jeans kärleksliv, som tidigare bara existerade i fantasin, helt utom kontroll.


Tankar om titel och omslag

Gillar både titeln och omslaget. Tycker omslaget på boken är så mysigt och fångar boken så väl.

Mina tankar om boken
Detta är en bokserie som jag länge varit nyfiken, inte minst när den kom på svenska och jag har läst så många bra recensioner av denna. Jag läste den tillsammans med Camilla.

Jag föll för boken direkt! Tror  mycket att det är karaktärerna som gör det. Jag gillar verkligen Lara Jean och hela hennes familj. Det är fint att läsa om syskonen som trots allt har en ganska bra relation till varandra. Även de andra karaktärerna man stöter på i böckerna gillar jag.

Boken är lättsam att läsa. Såklart blir det förvecklingar längs vägen och det känns som en väldigt underhållande dramakomedi med en del romantik.

Jag gillade avslutningen också, att det lämnades lite öppet. Ser fram emot att läsa nästa del.

3 bra saker med boken: mysig, karaktärerna och lättläst

Betyg: 4/5

Tidigare läst av denna författare
Har inte läst något av denna författare tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...