3 augusti 2015

Månadsutvärdering juli 2015

Lästa böcker i juli
1. Huset vid havets slut - Elly Griffiths
2. Är det någon där ute? - Margit Sandemo
3. Norrsken - Frida Skybäck
4. Vredens druvor - John Steinbeck
5. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks - E Lockhart
6. Mörka platser - Gillian Flynn
7. Ulrikas bok - Maria Gustavdotter
8. Efter Alaska - John Green
9. Odinsbarn - Siri Pettersen
10. Och så var de bara en - Agatha Christie

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 8

Amerikanska författare: 3

Engelska författare: 2
Norska författare: 2
Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 3630
Medelbetyg: 3,4

Månadens bästa bok:
Och så var de bara en 
Månadens överraskning: Mörka platser
Månadens besvikelse: Vredens druvor

Kommentar
Jag är ändå hyfsat nöjd med läsningen i juli. Jag hann läsa ganska många böcker och de flesta utav de var riktigt bra också. Det kändes också väldigt skönt att äntligen ha läst ut Sagan om Isfolket. 

Månadens bästa trodde jag skulle bli Mörka platser. Men sista dagen i juli så läste jag Och så var de bara en och den gjorde mig verkligen helt hänförd. Mordgåtan är så genialisk och boken är så spännande. En klar favorit!

Månadens överraskning blir istället Gillan Flynns bok. Jag trodde att den skulle vara bra, men jag trodde inte att den skulle vara bra! Den är väldigt mörk, men på något sätt så tilltalar den mig.

Månadens besvikelse blev tyvärr Vredens druvor. Jag hade verkligen önskat att jag tyckte bättre om den, men det var helt enkelt inte en bok som passade mig. Trots att jag inte tyckte om den är jag glad att ha läst den.

2 kommentarer:

  1. Agatha Christie var en mästare på kluriga deckargåtor. Det var väldigt sällan jag lyckades lista ut hur allt hängde ihop och då läste jag ändå ganska många av hennes böcker under en period :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen fått mer lust att läsa Agatha Christie nu i och med att de ger ut böckerna igen :) Det finns ju ganska många att välja bland... :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...