24 juni 2020

Film: Heathers

Handling
A regular girl, Veronica, tries to survive the social jungle of high school by sticking with the three most popular girls at school who are all called Heather. As she meets a sociopath named JD, her life spirals into a continuous cycle of hate, unintentional murder and indifference, as she exacts revenge on her enemies, also known as her best friends.

Filmen är regisserad av Miachel Lehmann och är 103 minuter lång. I huvudrollerna ses bland annat Winona Ryder, Christian Slater och Shannen Doherty. Filmen hade 31 mars 1989.

Jag såg filmen 16 maj.

Mina tankar
Först måste jag bara nämna att den svenska titeln på denna film har absolut inget med filmen att göra, Häxor, läxor och dödliga lektioner.

Denna film var otroligt mörk och bitvis ganska hemskt. Sen finns det också något tragiskt över den och det ämne den handlar om. Den manliga huvudkaraktären JD mår ju väldigt dåligt och är inte psykiskt stabil vilket får hemska konsekvenser.

Dock tyckte jag det fanns en roliga scener, speciellt mellan alla tre Heathers som heter samma sak. Det var också kul att se en ung Winona Ryder.

Delar av filmen satt jag och funderade över vad jag egentligen tittade på, men mot slutet var det en del scener som grep tag i mig. Tyvärr fanns det vissa likheter med dessa och hur man kan tänka sig att skolskjutningar utvecklar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...