1 juni 2020

Veckoplanering v.23



Läsningen under förra veckan rullade på ganska bra, vilket kändes skönt. Den här veckan är det sista skolveckan, vilket just nu känns ganska skönt.

Jag hoppas läsningen fortsätter går bra, har sådan otrolig läslust, samtidigt som jag känner att det finns en del annat som jag vill hinna med.

I juni kommer jag försöka ha två läsprojekt under månaden. Det ena är att läsa The Return of the King av J.R.R. Tolkien. Jag är riktigt förväntansfull på att läsa sista delen, böckerna är mycket bättre än vad jag trodde.

Mitt andra projekt är att läsa Jane Eyre av Charlotte Brontë som månadens klassiker. Det är bok som jag hört så mycket om och läst om. Jag känner mig ganska spänd på att läsa den, har ingen aning om vad jag kommer tycka om den.

Tillsammans med Camilla har jag påbörjat The Toll av Neal Shusterman som är den avslutande delen i hans Scythe-serie. Jag tycker det känns skönt att få avsluta en serie och jag ser fram emot att se hur det hela kommer att sluta. Förra boken slutade väldigt spännande.

För egen del håller jag just nu på med Du sköna nya värld av Aldous Huxley som är maj månads klassiker. Jag trodde att jag skulle hinna läsa ut den, men det hann jag inte. Har inte så mycket kvar så skulle tro den blir utläst i början av veckan.

Efter det har jag tänkt börja med Bokcirkeln vid världen ände av Frida Skybäck. Jag tyckte mycket om Bokhanden på Riverside Drive så har höga förhoppningar på denna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...