16 juni 2020

Tisdgstrion v.25: Från regnbågshyllan

Ugglan & Bokens tisdagstrio går snart på lite sommarledigt men innan dess är det några teman kvar. Den här veckan är temat från regnbågshyllan.

Jag ska säga att det är en typ av böcker som jag inte läser jätteofta. Det är dock ett tema som jag gärna vill läsa mer om och få mer kunskap.

1. Tid för vila av Johann S. Lee som utspelar sig i Singapore med ett homosexuellt par i huvudrollen. Handlar mycket om familjerelationer och föräldraskap. Riktigt läsvärd!

2. The Seven Husbands of Evelyn Hugo av Taylor Jenkins Reid. Även den en läsvärd bok och berättad på ett spännande och lite annorlunda sätt. Också med en intressant Hollywood-miljö i bakgrunden.

3. Love, Simon av Becky Albertalli. En fin och berörande ungdomsroman. Kan även varmt rekommendera filmen.

13 kommentarer:

  1. Jag valde att tolka regnbågstemat annorlunda vad gäller en av mina böcker i trion.

    SvaraRadera
  2. Läser nog inte hbtq-böcker särskilt ofta jag heller, men de dyker ju upp och kan självklart vara hur bra som helst!

    SvaraRadera
  3. The Seven Husbands of Evelyn Hugo har jag läst, den var väldigt bra :)

    SvaraRadera
  4. Jag kommenterade just på bloggen Mitt bokintresse att det nog inte är så vanligt att böcker från Singapore når den svenska läsekretsen. Tänk så många böcker från olika länder och kulturer, som vi går miste om.

    SvaraRadera
  5. tyckte om The Seven Husbands av Evelyn Hugo men tänkte inte sen som hbtq-bok

    SvaraRadera
  6. Just det, Evelyn Hugos sju äkta män passar in här. Den har jag ju läst 🙂

    SvaraRadera
  7. Singapore låter som en intressant miljö. har läst Taylor Jenkins Reid

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dem så tack för intressanta tips.

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av de här böckerna men är väldigt nyfiken på nr 2. Tack för tips!

    SvaraRadera
  10. The Seven Husbands of Evelyn Hugo och Simon Vs the Homo Sapiens Agenda har jag läst. Tack för tips om den första boken!

    SvaraRadera
  11. Evelyn Hugo-boken står i min bokhylla, men jag har inte hunnit läsa ännu. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  12. 1 och 3 känner jag inte till. men nr 2 har jag läst

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...