4 oktober 2015

En smakebit på søndag: Half Bad

Det är söndag igen och dags för en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu. HÄR kan ni läsa mer.   

I helgen har jag mest tagit det lugnt, men jag har ändå hunnit med att tvätta bilen och baka lite grann. Dagens plan är nog att fortsätta ta det lugnt och byta däck på bilen så att det är gjort. Just nu läser jag Half Bad: Det mörka ödet av Sally Green. Det är den andra delen i Half Bad och början är då väldigt spännande! 

Smakebiten kommer från sidan 91.

Vi har fått soppa och sedan lammstek men ingen dessert. "Vi är tillräckligt söta som det är, tycker jag", säger Van. Jag fnyser till av skratt. Van vänder sig till mig. "Jag menar allvar. Nesbitt säger att du hotade att skära tungan av honom. Din far skulle inte ha varit lika återhållsam."
Det verkar vara menat som en komplimang. 



23 kommentarer:

  1. Byta däck? Usch, det låter alldeles för vintrigt. Nej, i dag tänker jag bara på kanelbullar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste tyvärr göras... :) Ha en fin söndag!

      Radera
  2. Tack för smakebiten den ligger på min önskelista.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten, den här dyker ju upp här och var.
    Nu blev jag stressad - däckbyte? Känns inte aktuellt riktigt än trots att vi bor i Norrland, men rätt som det är slår det väl till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill helst byta för att vara på den säkra sidan. Vet inte riktigt hur vädret kommer vara nästa gång jag ska fara hem... Boken har då börjat bra så jag hoppas det fortsätter så :)

      Radera
  4. Det är skönt med lugna helger! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det kan verkligen behövas ibland!

      Radera
  5. Tack för smakbit! Verkar som en spännande trilogi detta. :) Önskar dig en fortsatt lugn o fin söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills så är den riktigt spännande! :)

      Radera
  6. Har hört mycket bra om den här boken så visst bli man nyfiken. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såhär långt så är den riktigt bra! :)

      Radera
  7. okänt för mig! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. En bok som jag är sugen på att läsa. Baka låter trevligare än att tvätta bilen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baka är betydligt roligare! :) Boken är faktiskt riktigt bra så här långt :)

      Radera
  9. Väldigt skönt att få gjort saker man skulle ha gjort. ;) Men jag håller med om att det är trevligare att baka än att byta däck. Blev det kanelbullar idag?
    Tack för smakbiten - helt okänd bok för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev tyvärr inga kanelbullar idag, men det kanske hinns med det också :)

      Radera
  10. Det var ju också en komplimang... :)

    SvaraRadera
  11. Låter spännande! Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  12. Jag läste del ett i september. Den var bra.
    Hoppas däcken är bytta nu!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...