27 oktober 2015

Top Ten Tuesday 27 oktober: Halloween


Den här tisdagen är ämnet i Top Ten Tuesday Halloween themed freebie -- your choice (ie. 10 best ghost stories, 10 things that scare you in books, 10 literary Halloween costumes, 10 vampire novels, 10 books that WILL scare you, 10 non-scary books for Halloween, 10 scariest covers, etc.)

Detta känns som ett ganska svårt ämne för mig som sällan läser skrämmande böcker. Jag tänker att jag ska lista upp några böcker som verkligen skrämde mig. Sen vet jag att en viss författare är med två gånger på listan,men hennes böcker skrämmer mig verkligen!

1. Gone Girl av Gillian Flynn.

2. Nattfåk av Johan Theorin.

3. Nattfilm av Marisha Pessl.

4. Mörka platser av Gillian Flynn.

5. Hypnotisören av Lars Kepler.

6. Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård.

7. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk.

8. Flugornas herre av William Golding. 

9 kommentarer:

  1. Deckare är ju också läskiga, inte bara skräck ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Och det är ju olika vad som skrämmer en också :)

      Radera
  2. Jag tycker ju egentligen människor är mer läskiga än monster och jag tycker du har gjort bra val i din lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du en poäng i! Det är otroligt vad människan är kapabel att göra i vissa situationer...

      Radera
  3. En mycket bra lista med många skrämmande böcker! Mörka platser ligger i min läshög just nu och väntar på sin tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att se vad du tycker om Mörka platser! :)

      Radera
  4. Nr 6 och 7 måste jag läsa snart!

    SvaraRadera
  5. Nr 6 och 7 måste jag läsa snart!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...