10 oktober 2015

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Titel: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Originalets titel: Lost Dogs and Lonely Hearts (2009)
Författare: Lucy Dillon
Översättare: Ann Björkhem
Serie:-
Antal sidor: 454
Utgivningsår: 2012
Förlag: Forum
Utläst: 3/10

Första meningen: "Första veckan i februari hade Rachel Fielding ett riktigt glamoröst jobb som PR-konsult för ett antal internetföretag, en älskare som gav henne blommor med jämna mellanrum och klädde sig snyggare än hon själv, städhjälp, och en hy som var tre år yngre än hennes biologiska ålder, trettionio."

Handling
Rachel har just blivit av med jobbet på reklambyrån samt den chica Londonvåningen och hennes älskade har gjort slut. I samma veva får hon reda på att hon har ärvt sin mosters tillgångar -  ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar.

När hon har förlikat sig med sina nya livssituation blir hon alltmer engagerad i arbetet med att finna nya ägare till de tilltufsade hundpersonligheterna. Till sin hjälp har hon flera godhjärtade människor som brinner för uppgiften. Och den råbarkade veterinären George rycker gärna in vid behov. Under hundpromenaderna knyts  nya starka band, inte bara mellan människor och hundar.

Mina tankar
Jag hade egentliga inga speciella förväntningar på Ensamma hjärtan och hemlösa hundar när jag började läsa den. Men jag blev verkligen helt tagen av den redan efter de första sidorna. Jag slukades verkligen in i boken och jag hade svårt för att sluta läsa.

Den är så oerhört mysig, härlig och äkta feelgood! Det var verkligen vad jag  behövde läsa just nu och jag älskade alla karaktärer och såklart alla de hundar som förekommer i boken. Den är så himla, himla mysig och jag ofta så läste jag med ett leende på läpparna. Jag älskade alla hundarna - Gem, Bertie, Toffee och alla de andra - och jag blev verkligen ännu mera sugen på att skaffa hund själv.

Trots att det verkligen är feelgood så innehåller den en hel del allvarliga ämnen och det skildras väldigt fint, Och hur Rachel och hennes kolleger hittar nya hem åt hundarna är bara så fint!

Kort och gott kan jag säga att detta är en riktig fullpoängare och det är verkligen inte det sista jag läser av Dillon!

Betyg: 5/5

Tidigare läst av denna författare
Har inte läst något av denna författare tidigare.

Lucy Dillon ingår i min Boktolva 2015.

4 kommentarer:

  1. En feelgood som jag också verkligen gillade. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du också gillade den! Jag ser fram emot att läsa mer av Dillon :)

      Radera
  2. Jag gillade den här också. Eftersom dottern har alla Dillons böcker så vill jag verkligen läsa mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att läsa mer av Dillon! Kommer nog inte dröja så länge innan jag läser fler av hennes böcker.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...