27 oktober 2015

Tisdagsutmaning: Läslov

Bilden är lånad från Kulturkollo

Kulturkollos tisdagsutmaning handlar om Läslov och jag tänkte att det skulle vara kul att vara med.

 Den här veckan har vi läslov här på Kulturkollo och då är det passande så gott som någonsin att boktipsa varandra. Tänk att ha en hel vecka som ägnas åt läsning nästintill uteslutande (det bör ju ätas lite mellan varven också). Veckans utmaning handlar därför om boktips.Om du hade läslov den här veckan vad skulle du läsa då?

Jag önskar verkligen att jag hade lov den här veckan och bara kunde vara ledig och bara få ta det lugnt och återhämta sig lite grann.

Om jag nu hade läslov skulle jag såklart vilja läsa klart Arvet efter dig av Jojo Moyes. Har börjat på den nu och den är riktigt bra, även om den inte är i samma nivå som Livet efter dig.

Sen så skulle jag gärna vilja få sätta tänderna i Mats Strandbergs nya bok Färjan. Det är en bok som jag verkligen har längtat efter att få läsa och jag tror den passar bra i höstrusket med lite skräck.

Allra sist så skulle jag också få återstifta bekantskapen med Hirka i Röta, som är uppföljaren till Odinsbarn. Det är en bok som jag ser mer och mer emot att få läsa.. Jag vill verkligen veta hur det går för Hirka!



Om jag nu hade lov så skulle jag inte ha något emot att läsa om några av mina favoritböcker, kanske The Fault In Our Stars (John Green) eller Och så var de bara en (Agatha Christie).





9 kommentarer:

  1. Färjan skulle jag också vilja läsa, den verkar bra och ganska läskig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att få läsa den! Den verkar riktigt läskig! :)

      Radera
  2. Färjan tror jag nog passar alldeles utmärkt att läsa nu :)

    SvaraRadera
  3. Färjan känns som om den får vänta tills jag åkt Finlandsfärja klart. Annars var det en intressant kombination av böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå att du vill vänta med Färjan :)

      Radera
  4. Alla dom tre böckerna skulle jag också vilja läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arvet efter dig håller jag på med just nu, och jag längtar verkligen efter de andra böckerna :)

      Radera
  5. Färjan skulle nog inte vara så lämplig för mig...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...