3 oktober 2015

Månadsutvärdering september 2015

Lästa böcker i september
1. Grey: femtio nyanser av honom enligt Christian - E.L. James
2. Känslan av död - Elly Griffiths
3. Jag är Malala - Malala Yousafzai, Christina Lamb
4. Ingenting är glömt - Adam Sarafis

Manliga författare:1
Kvinnliga författare: 5

Engelska författare: 3

Nya zeeländska författare: 1
Pakistanska författare: 1
Svenska författare: 1

Antal lästa sidor: 1382
Medelbetyg: 3.5

Månadens bästa bok: Känslan av död
Månadens överraskning: Ingenting är glömt
Månadens besvikelse: Grey

Kommentar

Jag känner mig inte allra väst nöjd med läsningen nu i september, dels så tror jag att jag hamnade i lite av en lässvacka nu när hösten kom och för att jag åkte på en rejäl förkylning. Nu känner jag dock att läslusten är på väg tillbaka.

Elly Grffiths känns numera som ett säkert kort, jag vet att jag kommer tycka om det jag läser av henne så därför försöker jag läsa böcker av henne lite nu och då.

Månadens överraskning är Ingenting är glömt, faktiskt riktigt bra trots att jag hade lite svårt att komma in i boken.

Månadens besvikelse är Grey. Den var nog inte riktigt vad jag hade förväntat mig, och jag fick verkligen ännu svårare för karaktärerna, speciellt Christian.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...