4 juni 2017

En smakebit på søndag: När jag hör din röst

Söndag och dags att vara med på en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

Den här helgen har jag jobbat, men nu ikväll och imorgon är jag ledig. Ska också passa på att tvätta nu ikväll så att jag kan vara helt ledig imorgon. Läsningen nu i helgen har ändå varit hyfsad, har läst mycket mer än vad jag trodde att jag skulle hinna, men ändå känns det som att läsningen går rätt trögt just nu. Håller på med den andra delen i Twilight-serien, När jag hör din röst. Jag känner mig inte alls speciellt engagerad i boken och jag irriterar mig väldigt mycket på Bella och hennes ältande kring Edward och hur beroende av honom hon verkar vara, det är som att hon inte klarar av att vara själv. Nu har jag i alla fall snart läst ut den, har bara cirka 50 sidor kvar och jag hoppas jag ska vara så pass vaken ikväll att jag kan läsa ut den. 

Smakebiten kommer från sidan 226.

Jag spärrade upp ögonen av skräck, trots att jag var så utmattad och omtöcknad att jag inte var säker på om jag sov eller var vaken. Något skrapade mot fönsterrutan igen med det där tunna, gälla ljudet. Förvirrad och sömndrucken stappalde jag upp ur sängen och fram till fönstret. Jag blinkade tårarna ur ögonen medan jag gick. En stor, mörk figur rörde sig ostadigt utanför fönstret och lutade sig framåt som om den var på väg att kasta sig genom glaset.  Jag vacklade baklänges, vettskrämd, och kvävde ett skrik. 

23 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Har inte läst den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ärligt säga att du inte missar speciellt mycket.

      Radera
  2. Väldigt mormonskt. Inte så förtjust i sådant. Men ändå; tack för smakbiten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt kluven till den här boken, jag irriterar mig så fruktansvärt på karaktärerna.

      Radera
  3. Tack för smakebiten, jag har sett filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett de två första filmerna har jag för mig, men ska se allihopa sen när jag läst böckerna.

      Radera
  4. Tack för smakbiten. Den här serien har jag inte läst, inte varit så sugen och ibland är det ganska skönt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man har nog med böcker man vill läsa i alla fall :)

      Radera
  5. Har sett filmerna men inte läst böckerna trots att jag har dem. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara sett de första filmerna, så jag har de bilderna i huvudet när jag läser.

      Radera
  6. Jag tror inte att jag skulle klarat av att läsa hela serien på svenska. Jag läste den på engelska och då är jag mer förlåtande. Jag tyckte om serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken tog sig lite grann mot slutet, men ska erkänna att dessa nog inte kommer höra till mina favoriter. Skulle tro att jag hade lite för höga förväntningar på böckerna.

      Radera
  7. Har inte läst den serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Just den här serien har inte alls lockat mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte du missar något om jag säger så :)

      Radera
  9. Just den här serien av Stephenie Meyer lockar mig inte ett dugg, men jag har hört att hon har skrivit en bok utan vampyrer. Den är jag eventuellt lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är nyfiken på den boken också, men tänker först försöka beta av den här serien.

      Radera
  10. Den här serien kommer alltid ha en plats hos mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns vissa serier som är speciella för en :)

      Radera
  11. har sett den första filmen av ren nyfikenhet. böckerna har inte lockat mig trots fina omslag. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den filmen har jag också sett. Det var lite dumt av mig att se filmen innan jag läste boken

      Radera
  12. Takk for smakebiten :) Leste disse bøkene som svært ung, og da likte jeg dem godt. Leste serien på nytt for noen år siden, og da opplevde jeg flere irritasjonsmomenter som jeg ikke så da jeg var ung.
    - Siri

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...