27 juni 2017

Nyfiken på: Bakom din rygg

Handling
Du avslöjar alla hemligheter för en person som står bakom din rygg med en vass sax i handen. Någon du inte känner, men som vet mer om dig än din egen partner. Någon som du inte behöver se i ögonen. En som inte har tystnadsplikt. Välj inte fel frisör.

Ingenting är sig likt på Stefanos populära friser­salong efter att Angelica börjar jobba där. Jenny, som länge har trånat efter Ste­fano, märker hur han nu blint lyder Angelicas minsta vink. Kort därefter börjar kunder med koppling till salongen att hittas mördade. Anklagelserna kastas fram och tillbaka mellan de tre frisörerna, men sanningen avslöjas inte förrän det är alldeles för sent.

Bakom din rygg är ett psykologiskt triangel­drama som utspelar sig på fashionabla Östermalm i Stockholm. Här frodas välstånd, men också falskhet och rivalitet. Och somliga har mer anledning än andra att röja folk ur vägen …


Varför jag vill läsa den
Jag har läst både Vecka 36 och I stället för dig av Sarenbrant tidigare, tyckte båda böckerna var riktigt bra och vill därför gärna läsa mer av henne. Jag har inte läst hennes böcker om Emma Sköld än heller. Jag blev riktigt intresserad av Bakom din rygg när jag läste att den skulle utspela sig på en frisörsalong, har aldrig hört talas om att en thriller utspelar sig i en sådan miljö. Oavsett så låter det riktigt spännande och jag kan tänka mig att frisörer får reda på en hel del om och av sina kunder. Är riktigt nyfiken på att läsa denna, hoppas jag får tid att göra det snart.

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att en frisörsalong kan vara en riktigt bra plats att mörda folk på. Lite saxar, konstiga vätskor och mycket mer.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...